شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق:

مردم عراق در حمایت از حشد شعبی پای صندوق رأی می روند

مردم عراق در حمایت از حشد شعبی پای صندوق رأی می روند

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق تأکید کرد که مردم این کشور در انتخابات پیشرو، در حمایت از حشد شعبی پای صندوق های رأی حاضر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در سخنانی تأکید کرد که نتایج انتخابات عراق به دنیا نشان خواهد داد که اراده مردم این کشور بر ماندن حشد شعبی است.

وی در ادامه در سخنرانی انتخاباتی در بغداد گفت: نتیجه انتخابات به جهان ثابت خواهد کرد که اراده ملت عراق بر ادامه موجودیت نیروهای مردمی (حشد شعبی) است.

خزعلی افزود: ملت عراق خواستار پیروزی نامزدهایی است که از موجودیت حشد شعبی حمایت می‌کنند.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق توضیح داد: همه مردم عراق حامی و پشتیبان رهبران خود در برابر دخالت‌های ایالات متحده آمریکا هستند. آنها هر گونه طرحی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بشدت رد می‌کنند.

او گفت: حامیان اشغالگری آمریکا تلاش کردند انتخابات زودهنگام برگزار نشود، اما شکست خوردند و به تقلب در انتخابات روی آوردند.

وی تأکید کرد: اگر دشمنان عراق از خواسته‌های معترضان در تظاهرات سو استفاده نکرده بودند و اگر دولتی که مجبور به استعفا شد به کار خود ادامه داده بود و توافقنامه بغداد-پکن را اجرا می‌کرد، اکنون در عراق اینچنین جوان جویای کار دیده نمی‌شد و زیرساخت‌های عراق عقب مانده نمی‌ماند.