شهرخبر

نوشیدن نوشابه‌ های رژیمی به افزایش اشتها منجر می‌ شود

رژیم غذایی شامل نوشیدنی‌های رژیمی ممکن است برای برخی از دوستداران نوشابه وعده کاذبی باشد. درست است که نوشابه‌های رژیمی گاز و طعم یک نوشابه را بدون کالری ارائه می‌دهند. با این حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آن‌ها همچنین می‌توانند اشتها را در افراد افزایش دهند.

به گزارش رادیو ملی امریکا، مطالعه‌ای که اخیراً در JAMA Network Open منتشر شده است به شواهدی می‌افزاید که نوشیدنی‌های ساخته شده با سوکرالوز ممکن است اشتها را حداقل در برخی افراد تحریک کند و این مطالعه برخی از سرنخ‌ها را در مورد دلیل آن ارائه می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، کتی پیج، نویسنده این مطالعه و  پزشک متخصص چاقی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، می‌گوید:"من فکر می‌کنم آنچه بیشتر شگفت آور بود تاثیر وزن بدن و جنس بیولوژیکی بود که عوامل بسیار مهمی در نحوه واکنش مغز به شیرین کننده مصنوعی بودند."

افزایش نرخ چاقی در طول بیماری کرونا، ناشی از استرس، از دست دادن شغل و سبک زندگی بی تحرک
است. این مطالعه اشاره می‌کند که بیشتر تحقیقات قبلی بر مردان و افراد با وزن طبیعی متمرکز بود. اما این یافته نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های رژیمی که با سوکرالوز شیرین شده اند می‌تواند برای افرادی که می‌توانند از استراتژی موثر رژیم سود بیشتری ببرند، مضر باشد.

لورا اشمیت، استاد سیاست‌های بهداشتی در دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو می‌گوید: "این دقیقاً افراد مبتلا به چاقی هستند که به طور نامتناسبی از میل شدید به خوردن غذا‌های پرکالری رنج می‌برند."

اشمیت می‌گوید: "شاید لازم باشد افراد مبتلا به چاقی برای چند هفته از نوشابه‌های رژیمی به طور کامل اجتناب کنند تا ببینند آیا این امر به کاهش میل به غذا‌های پرکالری کمک می‌کند یا خیر. "