شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#افغانستان#مهاجرت

اتحادیه اروپا درباره تهدیدات امنیتی مهاجرت از افغانستان هشدار داد

اتحادیه اروپا درباره تهدیدات امنیتی مهاجرت از افغانستان هشدار داد

عضو کمیسیون امور داخلی اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه باید نسبت به تهدیدات امنیتی مهاجرت از افغانستان هوشیار باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ایلوا یوهانسون» عضو کمیسیون امور داخلی اتحادیه اروپا امروز جمعه هشدار داد که اروپا باید تهدیدات امنیتی ناشی از مهاجرت از افغانستان را جدی تر بگیرد.

یوهانسون پس از جلسه ای با همتایانش در «لوکزامبورگ» به خبرنگاران در این باره گفت: در مورد تهدید تروریستی از افغانستان باید بگویم که ارزیابی من این است که سطح هشدار به اندازه کافی بالا نیست. ما واقعا باید کارهای بیشتری انجام دهیم.

وی همچنین افزود که در حال حاضر اتحادیه اروپا شاهد حرکت وسیع افغان ها به سمت مرزهای خود نیست و جهان مسئولیتی اخلاقی دارد که از افغان های در معرض خطر محافظت کند.

علیرغم این مسئله، وی از کشورهای عضو خواست که تمام افرادی را که از افغانستان می آیند به درستی ثبت و بررسی کنند.

یوهانسون در این باره گفت: این مسئله واقعا برای امنیت مهم است و باید بگویم که من نسبت به این خطر بزرگ که (گروه تروریستی) القاعده بتواند دوباره در افغانستان جان بگیرد، نگران هستم.

وی با اشاره به برخی از عللی که موجب فرار افغان ها از کشورشان می شود، گفت: وضعیت در افغانستان واقعا وخیم است. خطر جدی سقوط اقتصادی وجود دارد. خطر قحطی و فاجعه انسانی وجود دارد.

وی همچنین افزود که حتی قبل از تسلط طالبان بر افغانستان، میلیون ها مهاجر افغان در پاکستان، ایران و ترکیه زندگی می کردند.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، در ماه های اخیر نیم میلیون نفر در داخل افغانستان آواره شده اند که این تعداد در صورت فروپاشی خدمات بهداشتی، مدارس و اقتصاد افزایش خواهد یافت.