به گزارش برنا، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در بازدید از ۲ پیست اسکی شمشک و دربندسر گفت: رشته اسکی از جمله ورزش‌های پرطرفدار و خانوادگی است که نیاز مبرم به تعمیرات دستگاه‌های مستعمل و عزم جدی جهت رفع مشکلات پیش آمده در پیست شمشک و بازگشایی مجدد آن دارد.

عبدالحمید احمدی که به صورت سرزده روز جمعه ۱۶ مردادماه از این دو پیست بازدید به عمل آورد، اظهار داشت: پیست شمشک که جزء قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی ایران به شمار می‌رود، دستخوش اختلافاتی که منجر به بلاتکلیفی و در نهایت عدم استانداردسازی دو خط تله سی یژ شده است. با توجه به موقعیت ایده آل این پیست نیازمند عزم جدی مدیریتی، همدلی و تعامل دستگاه‌های ذی ربط جهت رفع مشکلات پیش آمده و تعمیرات اساسی و اورهال دستگاه‌های نصب شده خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش رو بودن المپیک زمستانی ۲۰۲۲ فصل اسکی جاری برای اسکی و ورزش‌های زمستانی فصلی بسیار مهم و حائز اهمیت به شمار می‌رود و با تمرکز بر اردو‌های خارج از فصل و تمرینات تیم‌های ملی، نفرات منتخب با آمادگی بیشتری اعزام خواهند شد.

احمدی در بازدید از پیست اسکی دربندسر و شرایط موجود گفت: دربندسر نسبتا شرایط بهتری به لحاظ آماده سازی و اورهال خطوط تله سی یژ و تله کابین و دریافت گواهینامه اداره استاندارد دارد که این امر جزء نکات کلیدی سلامت و ایمنی ورزشکاران نیز به شمار می‌رود. ساخت و تکمیل پارکینگ پیست و هتل مجموعه که جزء پروژه‌های آتی و در حال اجرا است نیز تسهیلات بیشتری برای علاقه مندان و مراجعه کنندگان ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس باید فعالیت‌های ورزشی تابستانه را در پیست اسکی دربندسر فعال کرد و از امکانات و فضا‌های موجود نهایت استفاده را حتی برای دیگر رشته‌ها اعم از دوچرخه سواری، موتور کراس، رول اسکی و یا رشته‌های پرهیجان همچنین اسکی چهارفصل ایجاد کرد تا عموم جامعه و ورزشکاران بتوانند از این امکانات برای ورزش و فعالیت بدنی استفاده کنند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش گفت: با توجه به حضور خانواده‌ها در اسکی که جزء معدود رشته‌هایی است که تمامی اعضای خانواده در کنار یکدیگر می‌توانند به ورزش بپردازند، باید نگاه عمیق تری به همگانی کردن این رشته داشت و با برنامه ریزی مدون و اجرای برنامه توسعه اسکی همگانی هم افزایی لازم را با نهاد‌های ذی ربط برقرار کرد.

در این بازدید حسن شمشکی، مدیرعامل شرکت تله کابین دربندسر و کیوان محبی، مسئول اسکی همگانی فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی و رئیس هیئت اسکی شمیرانات توضیحات لازم در خصوص شرایط و وضعیت پیست همچنین همگانی کردن اسکی و ورزش‌های زمستانی را به عبدالحمید احمدی ارائه کردند.