شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تیم ملی#بازیکنان#تیم ملی ایران

ترس رسانه کره ای از روحیه بالای بازیکنان تیم ملی ایران در آستانه بازی حساس دو تیم + سند

تمجید رسانه کره ای از عملکرد شگفت انگیز اسکوچیچ و بازیکنان تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی

چو هیون وو

رسانه کره ای در آستانه بازی تیم ملی کشورش مقابل ایران به تمجید از اسکوچیچ پرداخت و بازیکنان ایرانی را در اوج روحیه در بازی پیش رو قلمداد کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یک وب سایت کره ای در گزارشی به روند پیشرفت تیم ملی ایران اشاره کرده و به تمجید از عملکرد دراگان اسکوچیچ پرداخت.

رسانه های کره ای طی روزهای اخیر اخبار فراوانی را نسبت به تیم ملی ایران منتشر می کنند. اکنون وب سایت فوتبالیست در مطلبی به ستایش عملکرد دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران پرداخته و البته نوشته است که دیدار برابر کره جنوبی، دشوارترین آزمون سرمربی کروات تیم ملی ایران است.

این رسانه کره ای با تیتر “ایران؛ حریف بعدی تیم بنتو ۱۰ بازی متوالی را با سیستم سرمربی جدید اجرا می کند، روحیه ایران در آستانه بازی با کره در اوج است”، در گزارشی به بررسی عملکرد ایران و اسکوچیچ پرداخته و نوشته است: ایران در دیداری از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در استادیوم زعبیل دبی پایتخت امارات، به پیروزی یک بر صفر رسید. بعد از اینکه کره جنوبی سوریه را شکست داد و به صدر صعود کرد، ایران با کسب سومین پیروزی خود یک بار دیگر به رتبه نخست گروه بازگشت.

فدراسیون فوتبال ایران مارک ویلموتس مربی بلژیکی را پس از دو شکست پیاپی مقابل بحرین و عراق در دور دوم مقدماتی جام جهانی اخراج کرد و دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات را که مدت ها در لیگ محلی ایران مربیگری می کرد، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی منصوب کرد.

سیستم جدید ایران با مربی تازه به خدمت گرفته شده، اولین بار در یک بازی تدارکاتی مقابل ازبکستان در اکتبر ۲۰۲۰ معرفی شد که در ادامه با صعودی چشمگیر و کسب نتایج شایسته ای، قدرت و شهرت خود را به نمایش گذاشت. با پیروزی یک بر صفر مقابل امارات، ایران به رکورد ۱۰ پیروزی پی در پی رسید که این روند خوب با برتری دو بر یک مقابل ازبکستان آغاز شده بود. ۱۰ برد اسکوچیچ، طولانی ترین تعداد پیروزی های متوالی یک مربی در تاریخ فوتبال ایران است.

علاوه بر این رکورد، گل های زده ایران نیز بسیار زیاد است. آنها در ۱۰ برد خود ۲۹ گل به ثمر رسانده اند و تنها ۲ گل دریافت کرده اند. چنانچه پیروزی ۱۰ بر صفر برابر کامبوج را در نظر نگیریم، تیم اسکوچیچ در ۹ بازی ۱۹ گل به ثمر رسانده که به طور متوسط معادل با بیش از ۲ گل در هر بازی است. آنها آخرین بار مقابل هنگ کنگ در ماه ژوئن گلی را دریافت کردند و در ۶ مسابقه گذشته، موفق به ثبت کلین شیت شده اند.

این آمار خوب، باعث افزایش زحمات کره جنوبی برای دیدار خارج از خانه مقابل ایران می شود. کره باید در چهارمین دیدار خود در استادیوم آزادی به مصاف ایران بود. کره تاکنون هرگز در این ورزشگاه برنده نشده و در ۷ بازی، به ۲ تساوی رسیده و ۵ بار نیز شکست خورده است.

ایران حریف سرسختی است اما همچون کره جنوبی، تیم محتاطی است. آنها در ۱۰ دیداری که به پیروزی رسیده اند، هرگز مقابل تیمی به قدرتمندی کره جنوبی روبرو نشده اند. از میان حریفان ایران، تنها تیمی که رتبه خوبی در رنکینگ فیفا داشته، بوسنی و هرزگوین است که جایگاه ۵۵ جهان را دارد در حالیکه کره جنوبی در حال حاضر رنک ۳۶ دنیاست.

کره همچنین رتبه پایین تری نسبت به ایران دارد که در جایگاه ۲۲ جهان قرار گرفته، اما این مسئله همچنان صادق است که کره قوی ترین تیمی است که دراگان اسکوچیچ قرار است با آن روبرو شود. مربی ایران بعد از بازی با امارات گفت که حتی پس از کسب ۱۰ پیروزی متوالی خیالش راحت نیست و خود را برای جنگ با کره جنوبی آماده می کند.

اسکوچیچ مربی ایران در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با امارات گفت: می دانم که نمی توانیم با این دستاورد راضی باشیم. در فوتبال، گذشته بی معنی است. پس از یک استراحت کوتاه، خود را برای بازی بعدی آماده می کنیم. درست است که شروعمان بد نبود، اما ما نباید از نتایج فعلی راضی باشیم.

تمجید رسانه کره ای از عملکرد شگفت انگیز اسکوچیچ و بازیکنان تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی