شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار خودرو#قیمت
رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازگشت گرانی به بازار خودرو + جدول قیمت

کدخبر: 445667
اقتصادنیوز : اقتصادنیوز:​هفته ای که گذشت روزهای پر کاری برای بازار خودروها نبود اما هفته ای پر نوسان شد. قیمت ها که در هفته های گذشته روندی نزولی در پیش گرفته بودند به یکباره با روند صعودی مواجه شدند و افزایش قیمت مهمان بازار خودروها شد.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ نوسان رو به رشد نرخ دلار و بلاتکلیفی طرح ساماندهی صنعت خودرو از جمله دلایلی است که فعالان بازار برای افزایش قیمت ها ذکر می کنند و معتقدند که طولانی شدن انتظار برای مذاکرات هسته ای هم می تواند دلیل دیگری برای بالا رفتن قیمت ها باشد.

هفته ای که گذشت، بازار تنها سه روز فعال بود و همین سه روز کافی بود تا پژو 206 تیپ 2 با افزایش هفت میلیونی قیمت، رکورد افزایش قیمت را در بازار ثبت کند.

در این هفته سمند LX با موتور EF7، پژو 206 صندوقدار، کوییک R و تیبا 2 معمولی با رشد 5 میلیونی قیمت در رتبه دوم افزایش قیمت ها ایستادند.

روند بازار خودرو

ارزیابی بازار خودروها در دومین هفته مهرماه نشان می دهد، پژو 206 تیپ 2 که با کاهش قیمت های 12 و 6 میلیون تومانی در دو هفته گذشته صدرنشین افت قیمت بود، به رکوردار افزایش قیمت در هفته دوم پاییز تبدیل شده است. آنطور که فعالان بازار خودروها می گویند قیمت این خودرو در بازار آزاد به 249 میلیون تومان رسیده و به نظر می رسد این خودرو در تلاش است تا کاهش قیمت های هفته های گذشته را جبران کند. سایر خودروها نیز در این هفته رشد قیمت های 2 تا 5 میلیون تومانی را ثبت کردند و به این ترتیب بازار بار دیگر مثبت شد.

قیمت کوییک در بازار خودرو

در سه روز معامله هفته گذشته، خانواده کوییک هم از کورس افزایش قیمت جا نماند. کوییک R با افزایش قیمت پنج میلیون تومانی 174 میلیون تومان قیمت خورد و کوییک معمولی هم رشد قیمت 2 میلیونی را ثبت کرد و 172 میلیون تومان دست به دست شد.

شاهین 16

قیمت «شاهین» در بازار خودرو

شاهین در هفته ای که گذشت تنها خودرویی بود که ثبات قیمت را حفظ کرد. این خودرو که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران تحویل شده بود تا ماه ها در رهن شرکت سایپا قرار داشت و امکان قیمت سنجی آن وجود نداشت، اما به تازگی با فک رهن این خودرو در بازار، اکنون 343 میلیون تومانی است و بازار این خودرو ثبات نسبی دارد و قیمت آن تغییری نمی کند.

قیمت محصولات پژو در بازار

خودروی پرطرفدار بازار خودروها این هفته را هم پرنوسان سپری کرد. پژو 206 تیپ 2 در این هفته، با افزایش قیمت 7 میلیونی رو به رو شد و آنطور که فعالان بازار خودروها می گویند 249 میلیون تومان قیمت خورد.

در این هفته،«پژو 206 تیپ 5» با چهار میلیون تومان افزایش قیمت 291 میلیون تومانی شد. صندوقدار این خانواده هم با روند افزایش قیمتی در بازار همراهی کرد و با ثبت افزایش قیمت پنج میلیون تومانی 288 میلیون تومان به فروش رفت.

206 16

قیمت خانواده سمند در بازار

ارزیابی بازار خودروها نشان می دهد، در این هفته «سمند lx با موتورEF7» هم با ثبت افزایش قیمت پنج میلیون تومانی، در سکوی دوم افزایش قیمت خودروها ایستاد. این خودرو با این افزایش قیمت 265 میلیون تومانی شد. این در حالی بود که «سمند lx با موتورEF7» در هفته گذشته کاهش قیمت 4 میلیون تومانی را تجربه کرده بود اما این هفته رشد قیمت را ثبت کرد. سمند سورن دیگر محصول خانواده سمند در این هفته افزایش قیمت 2 میلیونی داشت و 309 میلیون تومان قیمت خورد.

سمند 16

قیمت تیبا در بازار

در این هفته خانواده تیبا هم بازار را با افزایش قیمت همراهی کردند. تیبا 2 معمولی بیشترین افزایش قیمت را در این خانواده ثبت کرد. این خودرو با گرانی پنج میلیون تومانی، 161 میلیون به فروش رسید. تیبا صندوقدار هم 146 میلیون تومان قیمت خورد که این قیمت از افزایش 2 میلیون تومانی قیمت این خودرو حکایت دارد.

ساینا هم که در این هفته 3 میلیون تومان گران شد و فعالان بازار خودرو قیمت آن را 159 میلیون تومان اعلام می کنند.    

تیبا 16