براساس آخرین گزارش از وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی کشور، جاده‌های استان‌های شمالی منتهی به پایتخت با ترافیک سنگین و نیمه سنگین مواجه شده و برخی از آنها یکطرفه شدند.

براساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد وسایل نقلیه در محور چالوس در مسیر جنوب به شمال تا اطلاع ثانوی ممنوع است و ترافیک سنگین در مسیر شمال به جنوب در محدوده‌های مرزن آباد و هزارچم در این محور وجود دارد. همچنین تردد وسایل نقلیه در محور هراز مسیر جنوب به شمال نیز تا اطلاع بعدی ممنوع است.

براساس این گزارش، هم اکنون ترافیک سنگینی در مسیر شمال به جنوب محور هراز حدفاصل پارک جنگلی آمل تا سه راهی چلاو و محدوده‌های الیمستان، کهرود، بایجان و گزنگ وجود دارد و در محور فیروزکوه در مسیر شمال به جنوب نیز ترافیک سنگینی در محدوده‌های شیرگاه، سرخ کلا، زیرآب و پل سفید، شورآب، سیدآباد و مسیر رفت و برگشت محدوده دماوند برقرار است.

همچنین در آزادراه رشت - قزوین حدفاصل پارک جنگلی سراوان تا امامزده هاشم و محدوده رودبار ترافیک سنگین، آزادراه پردیس - تهران محدوده های کمرد و جاجرود ترافیک نیمه سنگین، آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل هشتگرد تا کمال‌شهر ترافیک نیمه سنگین و محدوده های کمال شهر، گلدشت، گلشهر، مهرشهر و حدفاصل مهر ویلا تا پل کلاک ترافیک سنگین و در محور فشم تهران حدفاصل حاجی آباد تا رودک ترافیک سنگین گزارش شده است.

البته براساس آخرین گزارش‌های هواشناسی، اعلام شده محور فیروزکوه - چالوس و همچنین محورهای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان دارای بارش باران و محور هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

بر اساس آخرین اطلاعیه‌های صادر شده ممنوعیت تردد ترافیکی اعمال شده از سوی پلیس راه در محورهای مختلف به شرح ذیل است:

الف) محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز جمعه (۱۶ مهر ماه) الی ساعت ۲ بامداد روز بعد از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ همان روز الی ساعت ۴ بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج و آزادراه تهران - شمال به صورت یکطرفه خواهد بود.

ب) محور هراز:

 تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز جمعه ( ۱۶ مهر ماه) الی ساعت ۲ بامداد روز بعد از تهران به سمت آمل ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ همان روز الی ساعت ۲ بامداد روز بعد از آب اسک به تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.

تبصره: درصورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه، به منظور تخلیه بار ترافیکی محدودیت های مقطعی از سمت جنوب به شمال و بالعکس در محورهای چالوس و هراز اعمال می‌شود.