شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

نگرانی وزیر صهیونیست از برگزاری مراسم یهودیان در مسجدالاقصی

وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیست

وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از برگزاری مراسم یهودیان در مسجدالاقصی، هشدار داد این اقدام آرامش در فلسطین اشغالی را برهم زده و باعث شعله‌ور شدن تنش‌ها می‌شود.

به گزارش مشرق، حکم غیرقانونی دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی در حمایت از برگزاری مراسم یهودیان در صحن‌های مسجدالاقصی، صدای وزیر صهیونیست را نیز درآورد.

«عمر بار-لِو» وزیر امنیت عمومی امروز (جمعه) هشدار داد که حکم دادگاه قدس اشغالی در حمایت از این برگزار این مراسم، «آرامش عمومی را به خطر می‌اندازد و می‌تواند باعث شعله‌ور شدن تنش‌ها شود».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، بار-لو در این‌باره توضیح داد که پلیس اسرائیل به این حکم اعتراض می‌کند زیرا «تغییر در وضع موجود [در مسجدالاقصی] با افزایش تنش‌ها منجر به برهم خوردن آرامش عمومی می‌شود».

وی البته برای دلجویی‌کردن از صهیونیست‌ها گفت: «دولت اسرائیل از آزادی عبادت و دعا برای همه حمایت می‌کند، با این حال با توجه به پیامدهای امنیتی، باید شرایط موجود یعنی برگزاری مراسم یهودیان در کنار دیوار ندبه و نماز مسلمانان در حرم‌الشریف (مسجدالاقصی)، حفظ شود».

دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی روز سه‌شنبه در حکمی بی سابقه حق برگزاری مراسم یهودیان در صحن‌های مسجدالاقصی را به رسمیت شناخت. بر اساس حکم این دادگاه، حضور تعداد محدودی از نیایشگران یهودی در صحن مسجدالاقصی مشروط به اینکه نیایش آن‌ها در سکوت برگزار شود، جرم محسوب نمی‌شود.   

پیش از این، وزارت امور خارجه مصر نیز ضمن محکوم کردن تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی در صدور مجوز برای برگزاری مراسم یهودیان در صحن‌های مسجدالاقصی گفت که چنین تصمیم‌هایی بر امنیت و ثبات منطقه تاثیر دارد.

منبع: فارس