شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین#حوزه#نشست خبری

وزیر امورخارجه:اجازه هیچ گونه تحرک اطلاعاتی را در حوزه قفقاز به صهیونیست‌ها نخواهیم داد/به مذاکرات وین باز خواهیم گشت

وزیر امورخارجه در نشست خبری وزیر امورخارجه با رسانه های لبنانی گفت:ما اجازه نمی‌دهیم صهیونیست‌ها در همسایگی ما عامل ناامنی منطقه شوند، در آینده نه چندان دور نتیجه اقدامات ما را درباره صلح و ثبات منطقه خواهید دید.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری با رسانه‌های لبنانی گفت: ملت‌های منطقه اجازه نخواهند داد که جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت‌های منطقه به نتیجه برسد و اجازه موفقیت به آن‌ها داده نخواهد شد.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم که می‌توان از مسیر همکاری‌های منطقه‌ای و گفتگو‌های منطقه‌ای بر همه مشکلات فائق آمد.

وزیر امورخارجه بیان داشت: گفتگو‌های ایرانی - سعودی در مسیر درست خود قرار دارد. ما نیازمند گفتگو‌های بیشتر هستیم. به نتایج و توافقاتی تا این مرحله رسیده‌ایم. نسبت به اجرای توافقات در زمان مناسب خود، دو طرف اقدام و اطلاع رسانی خواهند کرد.

امیر عبداللهیان ادامه داد: ما از استمرار گفتگو‌ها و نتایج عملی که به نفع دو طرف باشه و به نفع منطقه خواهد بود استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایران قطع کننده رابطه دیپلماتیک با عربستان نبود،تصریح کرد: این تصمیمی بود که عربستان سعودی چند سال پیش اتخاذ کرد؛ مذاکرات موجود را سازنده می‌دانیم و امیدوار هستیم که دو طرف به نتایج مناسب نائل بیایند.

وزیر امورخارجه با بیان اینکه عربستان و ایران کشور‌های مهمی در منطقه هستند اظهار داشت: نقش این دو کشور در کمک به توسعه پایدار و امنیت پایدار و رشد منطقه مهم است؛ جمهوری اسلامی ایران به نقش سازنده خود در منطقه ادامه می‌دهد و گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای را رمز مهمی برای کمک به پیشرفت منطقه می‌داند.

وی با بیان اینکه ایران به مذاکرات وین باز خواهد گشت،اظهارداشت: داریم به جمع بندی نهایی در دولت جدید نزدیک می‌شویم.

وزیر امورخارجه تاکید کرد: برای این دولت جدید که نتیجه‌گرا و عمل گرا هست، بسیار مهم است که در مذاکرات منافع و حقوق ملت ایران به طور کامل تامین شود.

وی با بیان اینکه ما وقت خودمان را در مذاکرات تلف نخواهیم کرد، اظهارداشت: برای ما مهم است که نشانه‌هایی را از طرف مقابل از جمله آمریکا دریافت کنیم که نشان دهنده نیت جدی آمریکایی‌ها برای بازگشت کامل به تعهداتشان باشد؛ ما رفتار آمریکایی‌ها را ملاک قرار داده و رفتار آنها را اندازه‌گیری می‌کنیم.

وزیر امورخارجه بیان داشت: اگر رفتار آمریکایی‌ها مبتنی بر بازگشت کامل به تعهدات خودشان و سه کشور اروپایی باشد می‌توان نسبت به مذاکرات وین خوشبین بود، البته ما در دولت جدید برنامه توسعه اقتصادی پایدار ایران را به عنوان مسیر اصلی توسعه کشور دنبال می‌کنیم و اجرا و پیاده کردن برنامه توسعه اقتصادی پایدار را به مذاکرات وین گره نخواهیم زد و ربط نخواهیم داد.

وزیر امورخارجه با اشاره به اقدامات صهیونبست‌ها در منطقه بیان داشت: واقعیت رژیم جعلی اسرائیل زندان بزرگی است که در آن گرفتار شدند و اسم آن را اسرائیل گذاشته‌اند و دیوراهای بلند بتنی آن را محاصره کرده است. ما اجازه نمی‌دهیم صهیونیست‌ها در همسایگی ما عامل ناامنی منطقه ما شوند. در آینده نه چندان دور نتیجه اقدامات ما را درباره صلح و ثبات و امنیت منطقه خواهید دید. ما در تعامل با منطقه و همسایگانمان در حوزه قفقاز اجازه هیچ گونه تحرک اطلاعاتی را به صهیونیست‌ها نخواهیم داد؛ صهیونیست‌ها کم تر از آن هستند که بخواهند تهدیدی برای ایران به شمار بیایند.

ادامه دارد ...