شهرخبر

پای چرخه انتخابی ایستاده‌ام و به آن اعتقاد دارم

حسن یزدانی گاهی در تمرینات به هم می‌ریخت/ تیلور مقابل یزدانی بریده بود؛ قاسم‌پور هم مقابل کاکس عالی بود/ از روسیه و آمریکا عقبیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت که به چرخه انتخابی اعتقاد دارد و پای آن ایستاده است.

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد
خبرورزشی -

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مورد شرایط تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در اسلو اظهار داشت: جو صمیمانه‌ای در تیم برقرار بود و همه با هم اتحاد داشتیم و همدل بودیم. کشتی‌گیران در شرایط کرونا، خانواده خود را نمی‌دیدند، ولی در روز آخر پذیرای خانواده آنها بودیم که باعث تقویت روحیه‌شان شد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: صاحب اصلی پیروزی‌های تیم ملی در درجه نخست، خانواده ملی‌پوشان هستند. بیشتر کشتی‌گیران در خانواده‌های متوسط و پایین رشد کرده‌اند و خانواده آنها با مشقت و سختی از فرزندان خود حمایت کرده‌اند. مربیان سازنده کشتی‌گیران و مربیان فدراسیون کشتی که با این ورزشکاران زندگی کرده‌اند در درجه بعدی اهمیت قرار دارند و من هم متواضعانه اعلام می‌کنم که کمترین نقش را در این پیروزی‌ها داشتم و تنها مأموریت و وظیفه خود را انجام دادم.

درستکار درباره امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن جهان گفت: امیرحسین، ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شود و سطح فنی خود را ارتقا دهد و به جایگاه‌های بالاتر برسد. اگر او به همین روند رشد اخلاقی و فنی ادامه دهد، یکی از کشتی‌گیران پرمدال ایران خواهد شد. کشتی، ورزش ملی ایران است و مردم تعصب خاصی روی آن دارند. امیدوارم بعد از دوران اُفتی که وجود داشت و کرونا، باز هم شاید پر شدن سالن‌های کشتی باشیم.

وی تصریح کرد: آمریکا با تیم اصلی خود به مسابقات جهانی آمده بود. نفرات اول و دوم و سوم تیم روسیه هم که از نظر فنی، هیچ تفاوتی با هم ندارند. باید قبول کرد که ما از روس‌ها و آمریکا عقب هستیم. ما در برخی وزن‌ها واقعاً مشکل داریم که نیازمند حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در برگزاری اردوهای بین‌المللی هستیم. اگر کشتی‌گیران ما به مسابقات بین‌المللی بیشتری اعزام شوند،  بهتر رصد خواهند شد.

درستکار در مورد چرخه انتخابی تیم ملی اظهار داشت: چرخه انتخابی تیم ملی به پویا بودن کشتی کمک خواهد کرد و من هم مجبور شدم کار را ادامه دهم. هیچ چیزی بهتر از اجرای عدالت نیست. من نیز پای انتخابی ایستاده‌ام و به آن اعتقاد دارم. یزدانی و زارع اگر در چرخه انتخابی باشند برای خودشان و برای آنهایی که پشت‌شان مانده‌اند خوب است و انگیزه می‌دهد. کامران قاسم‌پور دقیقاً به همین شکل بالا آمد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در برنامه ورزش و مردم گفت:‌ ما در اردوی تیم ملی با المپیکی‌ها، کشتی‌گیرانی که از مسابقات جوانان جهان برگشته بودند و کسانی که از چرخه انتخابی به اردو آمده بودند، مواجه بودیم که طراحی تمرین برای آنها سخت بود. کشتی‌گیران آمریکایی در جهان به آمادگی جسمانی، مشهور هستند، ولی بچه‌های ما تا ثانیه پایانی با آنها جنگیدند. تیلور مقابل یزدانی بریده بود، قاسم‌پور در مبارزه با کاکس عالی عمل کرد و گلیج مقابل اسنایدر، کم‌نقص بود. همه کشتی‌گیران ما بانشاط و سرحال بودند و کادر فنی و مربیان بدنساز،‌کارشان را عالی انجام دادند.

درستکار در پایان تصریح کرد: حسن یزدانی کاپیتان تیم ملی و از بزرگان کشتی ایران است. او متحمل فشار زیادی شد و برخی اوقات به خاطر همین فشار در تمرینات به هم می‌ریخت. او میل به خواستن داشت و با سلحشوری مدال گرفت. این پیروزی‌ها را به مردم ایران هدیه می‌کنم و امیدوارم با حمایت مسئولان در المپیک ۲۰۲۴ هم مدال بگیریم.