شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استرالیا#رکوردشکنی#فوتبال

رکوردشکنی استرالیا در ادوار مختلف انتخابی جام جهانی


رکوردشکنی استرالیا در ادوار مختلف انتخابی جام جهانی

استرالیا با غلبه بر عمان، رکورد جدیدی در مراحل مقدماتی ادوار مختلف جام جهانی فوتبال به نام خود ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی استرالیا شب گذشته (پنجشنبه) با پیروزی 3 بر یک مقابل امارات، با 9 امتیاز صدرنشین گروه B مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2022 قطر باقی ماند.

مطابق اعلام سایت فیفا، این یازدهمین بُرد پیاپی «ساکروس» در مرحله انتخابی یک دوره از جام جهانی بود و باعث شد استرالیا، رکورد جدیدی از خود ثبت کند. پیش از این آلمان در دور مقدماتی جام جهانی 2018، اسپانیا در انتخابی جام جهانی 2014 و مکزیک در مرحله مقدماتی جام جهانی 2006 به 10 پیروزی متوالی دست یافته بودند. غلبه استرالیا بر شاگردان برانکو ایوانکوویچ اما باعث سبقت ساکروس از تیم‌های فوق شد.

این تیم در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022، هشت پیروزی متوالی به دست آورد و در دور پایانی هم از سد چین، ویتنام و عمان گذشت. این در حالی است که قوانین کرونایی باعث شده شاگردان گراهام آرنولد از اواخر سال 2019، نتوانند در خانه خود به مصاف رقبا بروند و تنها یکی از 11 دیدار فوق، در خاک استرالیا برگزار شده است.

آرنولد درباره این رکورد گفت: شاید این رکورد را در آینده بازتاب دهیم و بگوییم چه احساس فوق‌العاده‌ای داشتیم. برای من اما بازی با ژاپن و کسب دوازدهمین برد مهم است.

استرالیا در سال‌های 97-1996، در دیدارهای ملی به 14 پیروزی متوالی رسیده بود که این بردها، به شکست ناامیدکننده مقابل ایران در راه صعود به جام جهانی 1998 ختم شد.

انتهای پیام/