شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آتش سوزی#قدس

ناکامی صهیونیست‌ها در مهار آتش سوزی در قدس اشغالی/ فراخوان برای حمایت از مسجدالاقصی


ناکامی صهیونیست‌ها در مهار آتش سوزی در قدس اشغالی/ فراخوان برای حمایت از مسجدالاقصی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از ناکامی تیم‌های آتش نشانی این رژیم در مهار آتش سوزی در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، منابع وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که 19 تیم آتش نشانی با حمایت چهار هواپیما به دنبال خاموش کردن آتش سوزی گسترده‌ای هستند که در کوه‌های قدس شعله ور شده است و تاکنون موفق به مهار آن نشده‌اند.

فلسطین الیوم هم به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونسیتی گزارش داد: تیم‌های آتش نشانی رژیم صهیونیستی برای دومین روز متوالی در مهار آتش سوزی گسترده در بوستان «بیگن» در قدس اشغالی ناکام بوده‌اند.

این رسانه‌ها اعلام کردند: تیم‌های آتش نشانی به دنبال مهار آتش سوزی هستند قبل از اینکه وزش باد در منطقه زیاد شود.

درخواست از فلسطینی‌های کرانه باختری برای حضور در مسجدالاقصی

« طارق عزالدین» سخنگوی جهاد اسلامی از فلسطینی‌ها کرانه باختری خواست که به یاری فلسطینی‌ها در قدس بشتابند و با شهرک نشینان مقابله کنند و اجازه برگزاری مراسم تلمودی در صحن مسجد الاقصی را ندهند.

از سوی دیگر گروههای مقاومت امروز جمعه از ساکنان کرانه باختری و اراضی 48 خواستند که به مسجدالاقصی بروند و به صهیونیست‌ها اجازه مراسم در مسجدالاقصی ندهند.

در بیانیه گروه‌های مقاومت آمده است: تصمیم اشغالگران برای اقامه نماز در صحن مسجدالاقصی اقدامی خطرناک علیه مقدسات اسلامی است و رژیم صهیونیستی مسئول تبعات این تصمیم و ادامه جنایات علیه قدس و مسجدالاقصی است.

گروه‌های مقاومت فلسطین تاکید کردند: نبرد شمشیر قدس همچنان روی میز است. این تصمیم شیطانی و خبیث است.

همچنین «دیمتری دلیانی» عضو شورای انقلابی وسخنگوی جریان اصلاحات دموکراتیک در جنبش فتح فلسطین هم تصمیمات صهیونیست‌ها را تحریک کننده احساسات یک میلیارد و هفت میلیون مسلمان در سراسر جهان دانست.

وی تصمیم دادگاه اشغالگران درباره مسجدالاقصی را فاقد وجاهت حقوقی و قانونی دانست و از سازمان آزادیبخش فلسطین خواست که تحرک جدی به عمل آورد واقدام سریع برای برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تبعات تصمیم جدید رژیم صهیونیستی اتخاذ کند. 

اقامه نماز صبح در مسجدالاقصی

صدها فلسطینی امروز جمعه نماز صبح را در محوطه و صحن‌های مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند.

فلسطینیان در میان تدابیر شدید امنیتی ارتش صهیونیستی و استقرار نظامیان صهیونیست در دروازه‌های مسجدالاقصی و اطراف آن و بخش قدیمی شهر بیت‌المقدس نماز صبح را در قبله نخست مسلمین به جا آوردند.

اشغالگران صهیونیست همچنین ضمن استقرار در اطراف منطقه باب العمود و دیگر مناطق مسجدالاقصی، خودروهای حامل فلسطینیان ساکن کرانه باختری را متوقف کرده و مانع از اقامه نماز آنان در این مسجد شدند.

فلسطینیان پس از اقامه نماز صبح با برپایی تظاهراتی، شعارهایی را در حمایت از مسجدالاقصی سر دادند.

واکنش آنکارا به تصمیم رژیم صهیونیستی درباره مسجدالاقصی

وزارت امور خارجه ترکیه قویا تصمیم دادگاه صهیونیستی مبنی بر اقامه نماز یهودیان در مسجد مبارک الاقصی را محکوم کرد.

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای که خبرگزاری اناتولی ترکیه آن را منتشر کرد، تاکید نمود: ما قویا تصمیم دادگاه صهیونیستی مبنی بر اقامه نماز یهودیان در مسجد الاقصی را محکوم و تقبیح می‌کنیم.

این وزارتخانه از مجامع جهانی خواست تا با این تصمیم غیرقانونی و تمامی اقدامات تحریک آمیز علیه مسجد الاقصی مخالفت کنند.

دادگاه به اصطلاح صلح رژیم صهیونیستی در قدس با نماز خواندن محدود یهودیان در مسجد الاقصی موافقت کرد.

این دادگاه همچنین حکم تبعید صادر شده علیه «آریه لیبو» خاخام تندرو یهودی را نیز لغو کرد. این خاخام یهودی به سبب اقامه نماز و آموزه‌های تلمودی در مسجد الاقصی از ورود به این مسجد منع شده بود.

در متن حکم دادگاه آمده که تعرضات روزانه «خاخام لیبو» به مسجد الاقصی، اقدامی بسیار مهم است!

این حکم دادگاه صهیونیستی همزمان با تشدید تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی و ممانعت از ورود ده‌ها نمازگزار فلسطینی به مسجد الاقصی و جلوگیری از برگزاری کلاس‌های دروس دینی در محوطه‌های این مسجد، عملا به منزله تغییر وضعیت حاکم بر این مکان مقدس به شمار می‌رود.

کرانه باختری و قدس اشغالی صحنه خیزش علیه اشغالگران

کرانه باختری و قدس اشغالی در ماه سپتامبر گذشته و همزمان با موفقیت 6 تن از اسرای فلسطینی به فرار از زندان صهیونیستی، صحنه خیزش و قیام خونین فلسطینیان علیه اشغالگران صهیونیست بود.

بر پایه گزارش دایره اطلاع رسانی جنبش مقاومت اسلامی حماس در کرانه باختری، فلسطینیان در ماه سپتامبر گذشته دست به 1204 مورد عملیات و فعالیت و اقدام مقاومتی زدند و طی آنها 29 اسرائیلی از جمله تعدادی از نیروهای یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، در ماه گذشته عملیات تیراندازی و درگیری مسلحانه میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در حین یورش به جنین و نابلس اوج گرفت.

بر اساس این گزارش، عملیات و فعالیت‌ها و اقدامات مقاومتی صورت گرفته علیه صهیونیست‌ها عبارتند از 5 مورد حمله با چاقو، 14 مورد کارگذاشتن نارنجک و مواد منفجره، 16 مورد به آتش کشیدن تاسیسات و خودروها و اماکن نظامی، 4 مورد شکستن خودروها و تجهیزات نظامی و ساقط کردن پهپادها.

کرانه باختری و قدس اشغالی در ماه گذشته صحنه برپایی 251 مورد تظاهرات مردمی و 48 مورد عملیات مقابله با تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست و خشم شبانه بود.

در ماه گذشته 9 فلسطینی از جمله تعدادی از رزمندگان گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس به شهادت رسیده و 849 تن دیگر زخمی شدند.

بازداشت دو جوان فلسطینی در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به «قباطیه» در جنوب شهر جنین حمله ور شدند و «نمر و محمد طلال» دو برادر فلسطینی را بازداشت کردند.

منابع فلسطینی به درگیری میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی به دنبال حمله صهیونیست‌ها اشاره کردند.

ادعای لاپید در خصوص امضای توافقنامه‌ جدید با کشورهای عربی

«یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو به زودی توافق‌نامه‌های تازه‌ای برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی امضا خواهد کرد.

او در سخنانی در نشست مجمع عمومی اتحادیه‌های یهودی آمریکای شمالی گفت که به زودی توافق‌نامه‌های تازه‌ای میان تل آویو و کشورهای عربی امضا خواهد شد.

لاپید افزود که نمی‌تواند نام این کشورها را بیاورد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی همچنین تأکید کرد که تلاش در این راستا با همکاری آمریکا، بحرین، مراکش و امارات ادامه دارد.

از سوی دیگر، وی مدعی شد که مسئله فلسطین همچنان در برنامه‌های سیاسی کابینه این رژیم جای دارد.

انتهای پیام/