شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سربازان#جزیره

آمد و شد سربازان آمریکایی به تایوان برای امور آموزشی

آمد و شد سربازان آمریکایی به تایوان برای امور آموزشی

به گفته منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، گروه کوچکی از نیروهای عملیات ویژه آمریکا به طور موقت و به صورت چرخشی، با هدف آموزش نیروهای تایوانی وارد این جزیره شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پنتاگون که اصولا جزئیاتی درباره آموزش یا مشاوره به نیروهای تایوانی فاش نمی‌کند، این اعزام را تایید نکرده یا درباره آن نظری نداده است.

جان ساپل، سخنگوی پنتاگون گفت: نظری درباره عملیات‌، تعاملات یا آموزش‌های خاصی ندارم، اما می‌خواهم تاکید کنم که حمایت و روابط نظامی ما با تایوان همچنان در تقابل با تهدیدات صورت گرفته فعلی از سوی جمهوری خلق چین پا بر جاست.

وزیر دفاع تایوان نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرده و به این جمله اکتفا کرد که "تمامی تبادلات نظامی، طبق برنامه‌های سالانه برگزار می‌شود."

منابع از اعلام تاریخ دقیق آغاز این آموزش‌ها امتناع کردند اما شروع آن را به پیش از آغاز به کار دولت بایدن، در ژانویه سال جاری ارجاع دادند.

در حالی که حداقل یکی از رسانه‌های آسیایی قبلاً در مورد چنین آموزش‌هایی گزارش داده، هرگونه تأیید رسمی ایالات متحده می‌تواند روابط آمریکا و چین را در زمانی که پکن در حال انجام تمرینات سنگین نظامی در نزدیکی تایوان است‌، وخیم‌تر کند. وال استریت ژورنال جزئیات این آموزش را با استناد به مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده بود منتشر کرد.

بونی گلاسر، مسئول بخش آسیا در "صندوق مارشال" آمریکا، با اشاره به پستی در فضای مجازی در دولت ترامپ با موضوع آموزش توسط نیروهای ویژه، گفت: من این احتمال را که چین ممکن است از این موضوع آگاه باشد رد نمی‌کنم..... اما علنی کردن این موضوع، چین را به واکنش وا می‌دارد، واکنشی که احتمالا با تشدید فشارها علیه تایوان همراه خواهد بود.

امی برا، نماینده دموکراتی که کمیته فرعی امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارد، در نشستی خبری در پاسخ به این سوال که آیا از این اعزام مطلع بوده گفت: از این اعزام به خصوص، البته اگر بشود به آن گفت "اعزام"، بی اطلاع بوده‌ام. من فکر می‌کنم که ما نیروهای عملیات ویژه و دیگر نیروهایی در تایوان داریم که در حال آموزش به سربازان این دولت هستند.

انتهای پیام