شهر خبر
عده‌ای در تلاش هستند تا از اصلاح طلبان اپوزوسیون بسازند/ سیدمحمد خاتمی هنوز هم مرجع تصمیم‌گیری‌های اصلاحات است
احمد شریف، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

عده‌ای در تلاش هستند تا از اصلاح طلبان اپوزوسیون بسازند/ سیدمحمد خاتمی هنوز هم مرجع تصمیم‌گیری‌های اصلاحات است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اینکه عده‌ای در تلاش هستند تا از اصلاح طلبان اپوزوسیون بسازند مبتنی بر واقعیت نبوده و حقیقت ندارد و غلط است. متاسفانه این نوعی از بداخلاقی‌های جریان مقابل است که می خواهد به حذف رقیب از صحنه سیاسی کشور دامن بزند.

اعتمادآنلاین| احمد شریف عضو جبهه اصلاحات، با اشاره به چالش‌های درون حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: من هم بحث استعفا‌های برخی از اعضای شورای مرکزی حزب را در خبر‌ها خوانده ام، اما هرگز در  هیچ یک از گروه‌های اصلاح طلب ندیده ام که در این باره صحبتی شده باشد، البته طبعا ممکن است که اختلاف نظراتی در همه احزاب سیاسی وجود داشته باشد، اما بعید است که به کل جریان اصلاحات تسری پیدا کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او ادامه داد: واقعیت این است که پس از انتخابات 1400 آسیب شناسی‌هایی صورت گرفت و اکثر احزاب نظرات خود را بیان کردند و قرار شد در این زمینه جمع بندی‌هایی صورت بگیرد؛ اما تداوم فعالیت جبهه اصلاحات نشان دهنده این است که بعید است این یکپارچگی  از بین برود و همچنان جبهه اصلاحات به فعالیت خود ادامه خواهد داد تا اینکه رویکرد‌های جدیدی اتخاذ شود.

 

شریف درباره مهم ترین برنامه‌های درون جریانی اصلاحات هم بیان کرد: در سال 1402 انتخابات مجلس را خواهیم داشت  و طبعا در آن انتخابات برنامه‌هایی داریم، ولی اینکه جریان اصلاحات تضعیف شده باشد چنین چیزی نیست. البته  در سال 98 هم برنامه‌های متعددی از جانب شورای عالی سیاست‌گذاری تنظیم شده بود، اما به سبب شرایط رد صلاحیت‌ها و اینکه در اغلب حوزه‌ها نتوانستیم کاندیدا داشته باشیم کنار گذاشته شد، اما معمولا طرح‌هایی که از جانب این جریان در گذشته ارائه شده است به روز رسانی می‌شوند. هرچند هنوز کارگروهی تشکیل نشده است تا این برنامه‌ها تدوین شود، زیرا هنوز تا سال 1402 دو سال زمان داریم، اما حتما رویکردی که جبهه اصلاحات اتخاذ خواهد کرد رو به آینده خواهد بود و برنامه‌های خود را به روز خواهد کرد.

 

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، تاکید کرد: جریان اصلاحات باید خود را از آسیب‌ها دور کند و با حاکمیت وارد گفت و گوی همه جانبه شود تا سوء تفاهم‌ها برطرف شود، زیرا بسیاری از طرز تلقی ها از رفتار اصلاح طلبان به سوء تفاهم‌ها دامن زده است و همین موضوع هم باعث شده تا بسیاری از افراد شایسته تایید صلاحیت نشوند و کشور  از پتانسیل و توانمندی های آن‌ها محروم بماند.

 

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران تصریح کرد: نظر شخصی من این است که یکی از برنامه‌های آینده اصلاحات می‌تواند گفت‌وگو با حاکمیت باشد چون این جریان همواره خود را جزو نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف کرده و اگر نظرات و انتقادی هم دارد در جهت اصلاح امور بوده است. اینکه عده‌ای در تلاش هستند تا از اصلاح طلبان اپوزوسیون بسازند مبتنی بر واقعیت نبوده و حقیقت ندارد و غلط است. متاسفانه این نوعی از بداخلاقی‌های جریان مقابل است که می خواهد به حذف رقیب از صحنه سیاسی کشور دامن بزند.

 

وی درباره رویکرد جریان اصلاحات درباره رئیس دولت اصلاحات گفت: در حال حاضر کاملا همه احزاب اصلاح طلب و شخصیت‌های تاثیرگذار آقای خاتمی را به عنوان رهبر این جریان قبول دارند و او بعد از انتخابات هم گروهی را تعیین کرد تا آسیب شناسی‌هایی در این جریان صورت بگیرد. همواره تأکید او بر توانمندسازی جبهه اصلاحات بوده است که به عنوان یک جبهه مستقل برای تصمیم گیری در کشور حضور داشته باشد.

شریف در پایان گفت: البته بایدفراگیری بیشتری به وجود بیاید تا همه اشخاص و تشکل های منتسب به اصلاح طلبان تحت پوشش این جبهه قرار بگیرند، اما در این که سید محمد خاتمی مرجع تصمیمات اصلاحات است تردیدی وجود ندارد.