شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#نخست وزیر#وزیر جدید#کرونا#ژاپن

نخست وزیر جدید ژاپن: جسم و روح خود را وقف بحران کرونا خواهم کرد


نخست وزیر جدید ژاپن: جسم و روح خود را وقف بحران کرونا خواهم کرد

فومیو کیشیدا، نخست وزیر جدید ژاپن امروز (جمعه) اعلام کرد که حداکثر تلاش خود را انجام خواهد داد که ژاپن را از بحران کرونا خارج کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کیشیدا روز دوشنبه درحالی مدیریت سومین اقتصاد برتر دنیا را در اختیار گرفت که یوشیهیده سوگا به عنوان نخست وزیر قبلی به دلیل ناتوانی در مدیریت کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس، محبوبیت خود را تا اندازه زیادی از دست داد. تعداد مبتلایان در ماه اخیر کاهش یافته و وضعیت اضطراری نیز به موجب  آن لغو شده است.

کیشیدا در اولین سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت: من تصمیم دارم که روح و جسم خود را وقف این بحران ملی کنم، دوره جدیدی را رقم  زده وکشوری را به نسل بعدی تحویل دهم که شهروندانش سخاوتمند باشند.

این وزیر خارجه سابق گفت که دولت جدید سریعا یک بسته محرک برای حمایت از افرادی در نظر خواهد گرفت که به واسطه کرونا اسیب دیده اند و همچنین اقدامات قانونی جدیدی برای پوشش هزینه های پزشکی درنظر خواهد گرفت.

هرچند کیشیدا اشاره ای به اندازه این بسته محرک نکرد اما ماه گذشته و در جریان رقابتهای انتخاباتی او پیشنهاد بسته 268 میلیارد دلاری را داده بود.

کیشیدا که کشورش به تازگی درگیر تنش تازه ای با چین و همچنین برنامه هسته ای کره شمالی شده در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت که از صلح و ثبات ژاپن محافظت خواهد کرد.

انتهای پیام/