شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کربلا

حزب بارزانی برای نخستین بار در کربلا نامزد پارلمان معرفی کرد

حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری «مسعود بارزانی» برای نخستین بار در استان کربلا به عنوان یکی از مهمترین خاستگاه های شیعه در عراق، نامزد برای پارلمان معرفی کرده است. «هیثم المیاحی» از شهرستان «عین التمر» در ۴۰ کیلومتری غرب شهر کربلا نامزد این حزب شده است. استان کربلا به سه حوزه انتخابیه، تقسیم و سهمیه این استان از کرسی های پارلمان ۱۱ کرسی اعلام شده. ۱۱۴ نامزد شامل ۸۲ مرد و ۳۲ زن از احزاب و ائتلاف های مختلف و نامزدهای مستقل بر سر تصدی کرسی های این استان با هم به رقابت می پردازند.

حزب بارزانی برای نخستین بار در کربلا نامزد پارلمان معرفی کرد

حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری «مسعود بارزانی» برای نخستین بار در استان کربلا به عنوان یکی از مهمترین خاستگاه های شیعه در عراق، نامزد برای پارلمان معرفی کرده است.

در حالی که احزاب شیعه هنوز نتوانسته اند در مناطق کردنشین اعلام حضور و معرفی نامزد داشته باشند، «هیثم المیاحی» از شهرستان «عین التمر» در ۴۰ کیلومتری غرب شهر کربلا به عنوان نخستین نامزد حزب دمکرات کردستان عراق در این منطقه شیعه نشین برای انتخابات زودهنگام پارلمانی معرفی شده است که دهم اکتبر آتی (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار می شود.

براساس گزارش سایت خبری «روداو» ارگان خبری کردزبان نزدیک به حزب دمکرات کردستان عراق، عشایر «آل شبل»، «آل مطیر» و «فضول» حمایت خود را از نامزد حزب دمکرات کردستان عراق اعلام کرده اند.

استان کربلا به سه حوزه انتخابیه، تقسیم و سهمیه این استان از کرسی های پارلمان ۱۱ کرسی اعلام شده که المیاحی در حوزه انتخابیه اول (شهرستان عین التمر) نامزد شده است.

براساس گزارش ها در کربلا ۱۱۴ نامزد شامل ۸۲ مرد و ۳۲ زن از احزاب و ائتلاف های مختلف و نامزدهای مستقل بر سر تصدی کرسی های این استان با هم به رقابت می پردازند.

المیاحی در صفحه شخصی خود در فیسبوک خود را به عنوان تحلیلگر سیاسی و شخصیت دانشگاهی یاد کرده و عموما رسانه های کردزبان شمال عراق با او درباره تحولات داخلی و منطقه ای مصاحبه کرده اند.

در حالی حزب دمکرات کردستان عراق موفق شده برای نخستین بار در طول ۱۸ سال گذشته نامزد در خاستگاه های تاریخی شیعه معرفی کند هنوز احزاب شیعه نتوانسته اند در خاستگاه تاریخی حزب دمکرات کردستان عراق یعنی اربیل و دهوک، نامزد معرفی کنند.

منبع: انتخاب