شهرخبر

هویت این قاتل هیچ‌گاه فاش نشده بود اما اخیراً یکی از یادداشت‌های او رمزگشایی شد.

کار گروهی متشکل از مأموران سابق اف‌بی‌آی و مقامات بازنشسته ادعا می‌کنند که سرانجام به هویت واقعی «قاتل زودیاک» پی برده‌اند.

این قاتل در دهه ۱۹۶۰ کالیفرنیای شمالی را با قتل‌های تصادفی‌اش وحشت‌زده کرد اما با پیام‌های رمزنگاری‌شده‌ای که از خود برای رسانه‌ها و مقامات به جا می‌گذاشت شهرت داشت. 

بازرسان پرونده قتل‌های «زودیاک» در مصاحبه با «فاکس نیوز» می‌گویند که این قاتل «گری فرانسیس پست» بوده که در سال ۲۰۱۸ از دنیا رفته است. «قاتل زودیاک» در سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۶۹ به پنج پرونده قتل در سان فرانسیسکو مرتبط دانسته شده بود. کار گروه جدید زودیاک را به ششمین قتل پیوند داده‌اند.

«قاتل زودیاک» برای سال‌ها منبع الهام خلق فیلم، موسیقی‌، سریال و کتاب می‌شد. «کلینت ایستوود» در فیلم «هری کثیف»  در سال ۱۹۷۱، «زودیاک» در سال ۲۰۰۷ به کارگردانی «دیوید فینچر» و بازی «جیک جیلنهال»، «مارک رافلو»‌ و «رابرت داونی جونیور» و سریال «داستان ترسناک آمریکایی» از این شخصیت برای روایت داستان‌های تخیلی استفاده کردند.

زودیاک پیام‌های مرموزش را برای روزنامه‌های کالیفرنیای شمالی ارسال و تهدید می‌کرد که اگر آن‌ها را چاپ نکنند مرتکب قتل‌های بیشتری خواهد شد. هویت این قاتل افشا نشده بود اما کار گروه جدید ادعا می‌کند که تصاویر تاریک‌خانه پست زخم‌هایی روی پیشانی او نشان می‌دهد که با زخم‌هایی که در طرح‌های اولیه از چهره او ترسیم شده بود هم‌خوانی دارد.

این کار گروه مدعی است که قاتل در پیام‌های رمزنگاری‌شده خود به ۳۷ قتل اعتراف کرده و نام خود را برملا ساخته است. اف‌بی‌آی با این حال پرونده قتل‌های زودیاک را باز نگه داشته است.

با رمزگشایی از نامه‌ای که او سال‌ها قبل به «سان فرانسیسکو کرونیکل» ارسال کرده بود، مشخص شده است که قاتل تلاش‌هایی را تمسخر می‌کند که برای یافتنش صورت می‌گرفت.

این قاتل در سال ۱۹۶۹ با پیامی رمزنگاری شده نوشته بود: «امیدوارم که دستگیری من شما را سرگرم کرده باشد. من از [اعدام با] اطاق گاز نمی‌ترسم زیرا می‌دانم که زودتر به بهشت می‌روم و در آن‌جا به اندازه‌ی کافی برده برای من کار خواهند کرد.»

منبع : سینمانیوز