شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آیفون

سری گوشی‌های آیفون ۱۳ در ایران چند؟+ مشخصات فنی

جدیدترین محصولات اپل یعنی سری گوشی های آیفون ۱۳ چقدر قیمت دارد؟

به گزارش زنهار؛ اپل با سری گوشی‌ آیفون ۱۳ نسبت به نسل گذشته پیشرفت‌های جالبی را ارائه داده است. در این گوشی اپل برای اولین بار از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و حافظه ۱ ترابایتی استفاده کرده است. همچنین دوربین این گوشی ها نسبت به مدل های قبلی اپل پیشرفت های چشمگیری داشته است. از دیگر تغییرات این محصول می توان به مقدار نگه داری شارژ آن اشاره کرد. آیفون ۱۳ در همه مدل های خود در این زمینه نسبت به آیفون سری ۱۲ پیشرفت داشته.

مشخصات نرم افزاری آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ با سیستم عامل iOS ۱۵ ارائه می‌شود که قابلیت‌های متنوعی را هنگام کار با ایفون۱۳ به کاربر القاء می‌کند. اپل در این سیستم عامل جدید خود، مشکلات iOS قبلی را برطرف کرده و در آن از هوش‌مصنوعی بسیار پیشرفته ای بهره گرفته است.

مشخصات سخت افزاری آیفون ۱۳

بدون شک یکی از کلیدی‌ترین مشخصات ایفون۱۳ استفاده از تراشه جدید و قدرتمند Apple A۱۵ Bionic است که بق تکنولوژی ۵ نانومتر ساخته شده است. این فناوری آیفون ۱۳ را به یکی از سریع‌ترین محصولات بازار تبدیل می کند. تراشه‌ی گوشی ایفون ۱۳ یک پردازنده‌ی مرکزی ۶ هسته‌ای دارد و در کنار آن از پردازنده گرافیکی Apple GPU بهره گیری شده که داده‌های گرافیکی را به نحو احسن تجزیه و تحلیل می‌کند.

همانطور که از جدیدترین محصول اپل انتظار می رفت، ایفون ۱۳ از فناوری ۵G نیز پشتیبانی می‌کند. این کمپانی گوشی اپل آیفون ۱۳ از نظر حافظه‌ی داخلی در نسخه‌های ۶/۱۲۸، ۶/۲۵۶ و ۶/۵۱۲ گیگابایتی وارد بازار می‌کند که باعث تفاوت قیمت آیفون ۱۳ در نسخه‌های متفاوت با مبلغی بین ۵۰ تا ۲۰۰ دلار می‌شود.

باتری آیفون ۱۳

گوشی آیفون ۱۳ از یک باتری بزرگ‌تر از نسل قبل استفاده می کند که از قابلیت شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. به کمک این فست شارژ می‌توان ایفون ۱۳ را در مدت زمان یک ساعت به طور کامل شارژ کرد. همچنین این پرچمداران جدید اپل مدت زمان بیشتری شارژ را در خود نگه می دارند.

اگر بخواهیم به ویژگی های دیگر باتری آیفون ۱۳ اشاره کنیم می‌توان از شارژ بی سیم ۱۵ واتی MagSafe و فست شارژ آهنربایی بی سیم ۷.۵ واتی Qi آن صحبت کرد. با استفاده از این فناوری، این موبایل ۷۵ ساعت موزیک پخش کند و تا ۱۹ ساعت برای کار مولتی‌مدیا دوام بیاورد.

دوربین های آیفون ۱۳

دوربین اصلی آیفون ۱۳، بیشترین ارتقاء را دریافت کرده است. آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس دارای فوکوس خودکار فوق عریض و لنز تله فوتو جدید با زوم اپتیکال ۳x هستند. هر سه دوربین نیز از حالت شب پشتیبانی می کنند. دوربین فوق عریض همچنین می تواند عکاسی ماکرو را در فاصله نزدیک به ۲ سانتی متر انجام دهد که باعث افزایش بیشتر قابلیت عکس های مدل های Pro می شود.

مدل های غیر پرو دارای یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هستند که ۴۷ درصد نور بیشتری را وارد می کند. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض دارای لرزشگیر اپتیکال سنسور است، قابلیتی که قبلاً فقط iPhone ۱۲ Pro Max آن را داشت. این به آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی کمک می کند تا در شرایط نوری مختلف عکس های زیبا با کیفیت تری بگیرند.

همچنین هر چهار مدل آیفون ۱۳ مجهز به حالت سینمایی هستند که فیلمبرداری Dolby Vision HDR را به شما ارائه می دهد. Cinematic Mode یعنی توانایی تغییر تمرکز و پیگیری موضوع ویدیوی شما، پس با این ویژگی اگر سوژه حرکت کند، تمرکز نیز تغییر می کند.

طراحی آیفون ۱۳

اپل چندان تمایلی به تغییر طراحی‌های قبلی خود ندار، به هین دلیل حرف زیادی نمی توان راجب شکل این گوشی ها زد. در نمای رو‌به‌رویی آیفون ۱۳ همان ناچ و بریدگی آشنای سری‌های قبلی را می‌بینیم که این بار عرض کمتری به نسبت ناچ صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ دارد. در نمای پشتی هم شاهد قرار گیری دو سنسور دوربین هستیم که بر‌خلاف مدل آیفون ۱۲، این بار دو سنسور دوربین با چیدمانی ضربدری با فلش LED در بریدگی مربعی شکل قرار گرفته‌اند. برای فریم های دور نیز از ساختار آلومینیومی استفاده شده است.

آیفون ۱۳ وزن ۱۷۴ گرمی کمی نسبت به سری ۱۲ سبک‌تری است که استفاده از آن را در زمان های طولانی مدت آسان تر کرده و خستگی برای دستان شما به ارمغان نمی‌آورد

اپل برای رنگبندی آیفون ۱۳ رنگ‌های سفید، سیاه، قرمز، آبی و صورتی را در نظر گرفته که بسیار هوشمندانه است زیرا پاسخگوی سلایق متفاوت کاربران مشکل‌پسند است.

آیفون ۱۳ ۱۲۸ گیگابایتی: ۲۸،۷۹۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۱۳ ۲۵۶ گیگابایتی: ۳۲،۳۸۹،۰۰۰ تومان

آیفون ۱۳ ۵۱۲ گیگابایتی: به زودی (احتمالا حدود ۳۵ میلیون تومان)

قیمت انواع آیفون ۱۳ مینی در بازار

آیفون ۱۳ مینی ۱۲۸ گیگابایتی: ۲۵،۶۹۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۱۳ مینی ۲۵۶ گیگابایتی: به زودی (احتمالا حدود ۲۶ میلیون تومان)

آیفون ۱۳ مینی ۵۱۲ گیگابایتی: به زودی (احتمالا حدود ۳۳ میلیون تومان)

آیفون ۱۳ پرو ۱۲۸ گیگابایتی: ۳۷،۸۹۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۱۳ پرو ۲۵۶ گیگابایتی: ۴۱،۸۹۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۱۳ پرو ۵۱۲ گیگابایتی: ۴۹،۶۹۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۱۳ پرو ۱ ترابایتی: به زودی (احتمالا حدود ۶۰ میلیون تومان)

آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۲۸ گیگابایتی: ۳۹،۸۹۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس ۲۵۶ گیگابایتی: ۴۹،۴۸۹،۰۰۰ تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس ۵۱۲ گیگابایتی: ۵۴،۴۹۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس ۱ ترابایتی: به زودی (احتمالا حدود ۶۶ میلیون تومان)

قیمت‌های احتمالی باتوجه به نرخ دلاری محصول و نحوه قیمت گذاری محصولاتی که نرخسان مشخص شده، پیش بینی شده است و تا زمان عرضه ممکن است قیمت‌ها تغییراتی را داشته باشد.