شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#روسیه#حمله شیمیایی#مسکونی

روسیه:

تروریست ها در تدارک حمله شیمیایی به مناطقی از سوریه هستند

روسیه از برنامه ریزی تروریست‌ها برای حمله شیمیایی به مناطق مسکونی جنوب ادلب سوریه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «فادیم کولیت» معاون رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه، از برنامه ریزی تروریست‌ها برای حمله شیمیایی به نقاط مسکونی در جنوب ادلب خبر داد.

فادیم کولیت همچنین در ادامه تاکید کرد که طی چند ماه گذشته از منابع مختلف خبرهایی در مورد آماده شدن تروریست‌های «جبهه النصره» برای استفاده از مواد سمی در جنوب ادلب و منطقه کاهش تنش بدست آورده است و تروریست‌ها قصد دارند با همکاری گروه تروریستی موسوم به «کلاه سفیدها» صحنه سازی «حمله شیمیایی» را در خطوط تماس مناطق مسکونی در «کانسافرا و کدورا» به انجام برسانند.

همچنین گفته شده که تروریست‌ها قصد دارند از مراکز پزشکی محلی نیز برای این صحنه سازی استفاده کنند و نیروهای دولتی را متهم به استفاده از مواد سمی علیه ساکنان غیرنظامی کنند.

در حالی که تروریست‌ها و گروه‌های مسلح مورد حمایت کشورهای غربی ضدسوری به سرکردگی آمریکا بارها از تسلیحات شیمیایی علیه مردم و نظامیان سوریه و عراق استفاده کرده‌اند و مدارک اثبات آن نیز ارائه شده است، ولی غرب تاکنون مانع محکومیت یا حتی طرح این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل شده است. در مقابل با انتشار اطلاعات نادرست در صدد متهم کردن دمشق در این زمینه هستند که حادثه انتشار گازهای سمی در خان شیخون از این جمله است.

دولت سوریه بارها اعلام کرده که هیچگونه سلاح شیمیایی در اختیار ندارد و از این سلاح‌ها استفاده نمی‌کند.‎