به گزارش برنا، «ایمان حجتی» در گفت‌و‌گو با ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان درباره افتتاحیه این دوره از جشنواره بیان کرد: افتتاحیه جشنواره یک زمینه خیال‌انگیز دارد و باتوجه به اینکه شعار جشنواره «سینما سرزمین خیال» است، این خیال‌پردازی با توجه به آغاز ماه ربیع در افتتاحیه جشنواره‌ در فضایی شاد به اجرا درخواهد آمد.

 

٭٭٭ افتتاحیه جشنواره در سالن همایش‌های بین‌المللی شهر اصفهان

به گفته حجتی، افتتاحیه جشنواره امسال ساعت ۲۰ جمعه ۱۶ مهر در سالن همایش‌های بین‌المللی شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

این مراسم علاوه بر صفحات جشنواره، از تیوا و شبکه اصفهان به صورت زنده پخش خواهد شد.

او ادامه داد: «سینما ساحل» با دو سالن نقش‌جهان و زنده‌رود به عنوان خانه جشنواره در اصفهان و «سینما فلسطین» اصفهان میزبانان این دوره جشنواره هستند.

 

٭٭٭ اکران فیلم‌ها برای همه کودکان

حجتی افزود: امسال اکران فیلم‌ها برای افراد دارای معلولیت مخصوصا کودکان و نوجوانان نابینا و ناشنوا امکان‌پذیر خواهد بود و در برنامه ارائه شده، قید شده است. رویکرد ما در جشنواره اکران فیلم‌ها برای همه کودکان است و این مورد در متن برنامه‌ها قرار گرفته است. سینماها برای معلولین مناسب سازی شده است و ما بیش از ۷ فیلم را برای این افراد به نمایش می‌گذاریم.

 

٭٭٭ سینماسیار؛ سینمایی به وسعت یک شهر

حجتی گفت: امسال در برنامه سینماسیار، نمایش فیلم‌ها را به مناطق کم‌برخوردار اصفهان برده‌ایم. در دو دوره پیش فیلم‌های خاطره‌انگیز کودکان و نوجوانان در این بخش از شهر اصفهان نمایش داده شد و امسال فیلم‌های منتخب بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی در این مناطق نمایش داده خواهد شد و در واقع سینمایی به وسعت یک شهر خواهیم داشت تا کودکان و نوجوانان با ما همراه شوند.

 

٭٭٭ حضور داوران و خبرنگاران نوجوان اصفهانی

حجتی تصریح کرد: در این جشنواره حدود ۷۰۰ نفر متقاضی کودک و نوجوان در فراخوان داوری اصفهان شرکت کردند و ۳۷۰ نفر به صورت حضوری در یکی از سالن‌های اختصاص داده شده داوری می‌کنند و سایر افراد به‌صورت آنلاین فیلم‌ها را داوری می‌کنند. همچنین ۱۰ نفر از خبرنگار نوجوان اصفهان، جشنواره را در کنار ستاد خبری جشنواره، پوشش خواهند داد.

 

٭٭٭ فیلم‌های اصفهانی جشنواره۳۴

او بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب امسال جشنواره، این است که لوکیشن‌های سه فیلم جشنواره در استان اصفهان واقع است و سازندگان این فیلم‌ها، اصفهانی هستند.

 

٭٭٭ حضور فعال فرایبورگ، شهر خواهرخوانده اصفهان در جشنواره امسال

مدیر اجرایی جشنواره در اصفهان، ادامه داد: امسال یکی از فیلم‌های بین‌المللی پذیرفته شده، محصول شهر فرایبورگ شهر خواهر خوانده اصفهان بوده است. در زمینه دیپلماسی شهری با ارسال فراخوان، توجه آن‌ها برای شرکت در جشنواره امسال جلب شد‌. همچنین یکی از کارگاه‌‌های جشنواره امسال توسط یکی از اساتید «فرایبورگ» برگزار خواهد شد.

 

٭٭٭ نمایش فیلم برای کودکان بستری در بیمارستان

او اظهار کرد: جشنواره برای پیروی از شعار خود، به بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع) خواهد رفت و در سالن بیمارستان برنامه ویژه‌ای برای اکران فیلم‌ها خواهیم داشت. همچنین در اتاق‌های بستری کودکان از طریق تلویزیون فیلم‌ها به نمایش در می‌آیند.

 

٭٭٭ ۵۰ برنامه در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان

حجتی گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان همزمان با برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بیش از ۵۰ نقطه شهر رویدادهای ویژه‌ای را برنامه ریزی کرده است و ۵۰ برنامه در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.