شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#اروپا#تیم ملی فوتبال

لیگ ملت‌های اروپا

صعود رویایی فرانسه به فینال با طوفان یک نیمه‌ای/ بلژیک همچنان در حسرت!

صعود رویایی فرانسه به فینال؛ بلژیک، همچنان در حسرت

تیم ملی فوتبال فرانسه، شکست دو بر صفر مقابل بلژیک را با برتری سه بر دو عوض کرد تا صعودی رویایی به فینال لیگ ملت‌های اروپا داشته باشد.

به گزارش مشرق، چهارشنبه شب در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا، فرانسه و بلژیک در شهر تورین به مصاف هم رفتند که این دیدار تماشایی با پیروزی رویایی و سه بر دو فرانسه همراه شد.

نیمه نخست با برتری مطلق بلژیک همراه شد و شیاطین سرخ اروپا عملکردی چشم‌نواز داشتند.

در دقیقه ۳۳ «یانیک کاراسکو» با حرکت از جناح چپ و ضربه‌ای زمینی، «هوگو لوریس» را غافلگیر کرد و گل نخست بازی را به ارمغان آورد.

صعود رویایی فرانسه به فینال؛ بلژیک، همچنان در حسرت

سه دقیقه پس از آن، «روملو لوکاکو» با حرکتی انفرادی و ضربه‌ای تماشایی از زوایه بسته توپ را به تور درواز قهرمان سال ۲۰۱۸ جهان دوخت تا اختلاف دو برابر شود.

با این حال فرانسه نیمه دوم را با تغییراتی که «دیدیه دشان» داشت، متفاوت نشان داد.

صعود رویایی فرانسه به فینال؛ بلژیک، همچنان در حسرت

در دقیقه  ۶۲ «کریم بنزما» که سال درخشانی را سپری می‌کند توانست گل نخست خروس‌ها را ثبت کند.

در دقیقه ۶۹ داور با استفاده از سیستم  VAR خطا روی «آنتوان گریژمان» را پنالتی تشخیص داد. «امباپه» پشت توپ ایستاد و گل دوم و تساوی فرانسه را به‌ثمر رساند.

در دقیقه ۸۵ لوکاکو دروازه فرانسه را باز کرد اما این گل آفساید اعلام شد و دو دقیقه پس از آن ضربه آزاد تماشایی «پل پوگبا» به تیرک دروازه بلژیک برخورد کرد.

صعود رویایی فرانسه به فینال؛ بلژیک، همچنان در حسرت

در دقیقه ۹۰ کار تیمی زیبای بازیکنان فرانسه با شوت پای چپ و مهارنشدنی «تئو هرناندز» همراه شد تا فرانسه به گل سوم رسیده و با تکمیل کامبک خود، صعودی رویارویی به فینال داشته باشد. بلژیک هم همچون سالیان گذشته از صعود به فینال در یک تورنمنت مهم بازماند و بازهم در نیمه‌نهایی باخت تا همچنان حسرت به دل بماند.

با این اوصاف فرانسه یکشنبه شب برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف اسپانیا می‌رود. پیش از آن نیز و در همان‌روز، ایتالیا و بلژیک در دیدر رده‌بندی حضور می‌یابند.

چهارشنبه شب در دیگر دیدار نیمه‌نهایی، اسپانیا برابر ایتالیا میزبان این مسابقات به برتری دو بر یک رسید و فینالیست شد.

لیگ ملت‌های اروپا از سال گذشته میلادی جایگزین دیدارهای تدارکاتی در قاره سبز شد. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با این تصمیم موجب شد تا تورنمنت جدیدی شکل گرفته و فوتبال را در این قاره با جدیت بیشتری دنبال کند.

این مسابقات در چهار دسته برگزار می‌شود و در نخستین دوره آن تیم ملی پرتغال به‌عنوان قهرمانی دست یافت.

منبع: ایرنا