شهر خبر

حسن روشن در گفت‌وگو با خبرورزشی:

من از پشت تلویزیون می‌دانستم پنالتی آزمون کجا می‌رود/ شجاع سرنوشت بازی را نوشت/ خدا کند آقایان متوجه اهمیت وی‌ای‌آر شده باشد

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: امارات را به این دلیل بردیم چون باید برنده می‌شدیم وگرنه فوتبالی که مقابل عراق انجام دادیم را از تیم ملی مان ندیدیم.

من از پشت تلویزیون می‌دانستم پنالتی آزمون کجا می‌رود/ شجاع سرنوشت بازی را نوشت/ خدا کند آقایان متوجه اهمیت وی‌ای‌آر شده باشد
خبرورزشی -

تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین دیدار مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با پیروزی یک بر صفر مقابل امارات به استقبال بازی حساس هفته آینده مقابل کره جنوبی رفت. حسن روشن مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفتگو با خبر ورزشی، درباره بازی تیم ملی ایران کشورمان مقابل تیم ملی امارات نکات مهمی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید: 

بازی تیم ملی مقابل امارات را چطور ارزیابی کردید؟

ما باید می بردیم به همین خاطر هم برنده شدیم وگرنه زیاد خوب بازی نکردیم. البته تیم ملی بعد از تغییراتی که در ترکیبش ایجاد شد که آن هم به خاطر کارت زردی بود که امید نورافکن دریافت کرد شرایط بهتری پیدا کرد. با این همه ما در نیمه دوم بهتر شدیم اما خوب نبودیم. در واقع مثل بازی با عراق نبودیم.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

به نظر می رسید دو فوروارد اصلی تیم ما در شرایط مطلوب همیشگی نبودند. به خصوص در نیمه اول و تا قبل از گل. مهدی طارمی بعد از اینکه توانست گل بزند دوباره همان مهدی طارمی همیشگی شد.

اخراج دو دقیقه‌ای شجاع خلیل زاده چه تاثیری روی این بازی داشت؟

شوک بدی بود که به تیم امارات داده شد. در واقع می توان گفت بخش اعظم این پیروزی به همان صحنه اخراج شجاع ربط داشت. چون تیم امارات به شدت روحیه اش را از دست داد. مثل پنالتی بود که از دست برود. حتی خطرناک تر از پنالتی بود. اگر خطای پشت هجده هم می دادیم از آن نقطه ممکن بود دروازه ما باز شود. به هر حال باید گفت از این نظر شانس آوردیم که کمک داور ویدیویی به دادمان رسید. مدیران فدراسیون فوتبال باید با دیدن این بازی به فکر تجهیز فوتبال کشورمان به سیستم کمک داور ویدیویی بیافتند و هرچه زودتر VAR را برای همیشه در فوتبالمان راه‌اندازی کنند.

اینکه می‌گویید تیم ملی در نیمه اول بازی همیشگی اش را نداشت به نبود بازی تدارکاتی ربط داشت؟

بله. ما عادت کرده ایم که بازی تدارکاتی نداشته باشیم. وقتی این همه لژیونر داریم طبیعی است که نتوانیم بازی تدارکاتی داشته باشیم. البته امیدوارم در حد فاصل بازی با کره، بازیکنان را به حال خودشان بگذارند تا با فشار کمتر به مصاف کره برویم.

چرا سردار آزمون نتوانست پنالتی اش را گل کند؟

احساس می کنم سردار یک مقدار خیالش راحت بود. ضمن اینکه وقتی پنالتی زن پشت توپ می رود با نگاهش مسیر حرکتش و محل ضربه را مشخص می‌کند. من از پشت تلویزیون می‌دانستم کجا می‌خواهد بزند، دروازه‌بان امارات که دیگر روبرویش ایستاده بود.

برای بازی با کره باید چه کرد؟

ما هر زمان با کره بازی کرده‌ایم آنها را برده ایم. حتی در روزهایی که خیلی خوب بودند هم به ما باخته اند. من فکر می‌کنم در این فاصله ما باید بازیکنان را از نظر روحی تقویت کنیم چون این بازی ۶ امتیازی است. سه امتیاز برای ما دارد و سه امتیاز را از کره‌جنوبی می گیرد.