ابراهیم قاسم‌پور، پیشکسوت فوتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در مورد بازی تیم ملی برابر امارات که منجر به پیروزی شاگردان دراگان اسکوچیچ شد، اظهار داشت: ما در این دیدار دو نیمه متفاوت را از تیم ملی شاهد بودیم که در نهایت نتیجه پایانی که در این بازی رقم خورد به سود ما بود.

او افزود: در نیمه اول تیم ایران زیاد به آب و آتش نزد تا با بررسی شرایط حریف از فشار اولیه امارات جلوگیری کند و بازی حریف را مورد ارزیابی قرار دهد، این در حالی بود که امارات در این نیمه با یک مهاجم روبروی ما بازی کرد و ایران هم کمی دست به عصا روبروی این تیم ظاهر شد. در این نیمه خط میانی ما، فورواردهای ایران را به خوبی تغذیه نکردند تا 45 دقیقه اول این بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

قاسم‌پور در خصوص نیمه دوم و فضای شرایط بازی تاکید کرد: در نیمه دوم و با تعویض ها و سرعت دادن به بازی کفه ترازو به نفع ما سنگین شد و توانستیم با استفاده از هماهنگی و انسجام خوب مهاجمان یعنی مهدی طارمی و سردار آزمون به گل برتری برسیم و حتی با پنالتی که به دست آوردیم می توانستیم برتری خود را به دو گل افزایش دهیم که پنالتی گل نشد. ما در نیمه دوم با بهره گیری از سرعت و خلاقیت فردی موفق شدیم نتیجه بازی را به سود خودمان تغییر دهیم. در مجموع اعتقاد من بر این است که در نیمه دوم ما بهتر کار کردیم و با یک گل برتری نسبت به حریف، توانستیم به پیروزی رسیده و سه امتیاز مهم را در خانه حریف به دست بیاوریم.

پیشکسوت فوتبال با تاکید بر این‌که تیم ملی در حال حاضر از نظر مهره‌ای شرایط ایده‌آلی را دارد، به خبرنگار برنا گفت: خوشبختانه تیم ملی در حال حاضر در هر پست چند بازیکن خوب و آماده دارد و ما در  این بازی هم تعویض های خوب و به موقعی داشتیم که به تغییر روند ما در این دیدار کمک کرد. 

کارشناس فوتبال در مورد پنالتی از دست رفته در این بازی گفت: سردار مهاجم خوبی است که فکر می کنم با توجه به این که بازیکن احساسی است این پنالتی به او داده شد تا روحیه اش بالاتر برود و متاسفانه این گونه نشد. 

او با اشاره به این‌که سطح توقع همه از تیم ملی ایران بالا رفته، تصریح کرد: ما تیم خوبی داریم و اعتقادم بر این است امسال از آن دوره هایی است که کار سختی برای صعود به جام جهانی نداریم اما با این وجود نباید شرایط طوری شود که فشار مضاعفی از نظر روحی و روانی به تیم ما وارد شود. ما تیم خوبی داریم که حضور لژیونرهای موفق عیار فنی این تیم را بالا برده است. در شرایط فعلی هدف اصلی ما صعود به جام جهانی است که تکرار می کنم این دوره با خیالی آسوده به جام جهانی صعود مب کنیم.

قاسم‌پور با تمجید از همکاری مهاجمان تیم ملی خاطرنشان کرد: هماهنگی بین طارمی و سردار نقطه عطف و نقطه قوت تیم ملی ما محسوب می شود. این دو مهاجم بدون خودخواهی همکاری فوق العاده ای با هم دارند که این موضوع اتفاق خوبی برای تیم ملی ماست که این دو تا این اندازه با هم رفاقت و همکاری دارند.

او در مورد مرد کروات تیم ملی ایران تاکید کرد: معیار سنجش هر مربی در فوتبال، با نتایج آن مربی است و در این 10 بازی که اسکوچیچ به عنوان سرمربی ایران فعالیت داشته نتایج خوبی برای ما رقم خورده و می توان گفت او مربی خوبی برای تیم ما به شمار می رود.

پیشکسوت فوتبال در مورد بازی بعدی تیم ملی برابر کره جنوبی گفت: پیروزی کره برابر سوریه، دور از ذهن نبود و حالا این تیم با روحیه برای دیدار مقابل ما آماده می شود. کره رقیب دیرینه فوتبال ما در سال های اخیر است که سرمایه گذاری زیادی را در زمینه پیشرفت فوتبال خود داشته است. با این حال من شرایط ایران را از کره بهتر می دانم و بر این باور هستم و ما می توانیم کره را هم شکست دهیم. ما در سال های اخیر بازی های زیادی را برابر کره برگزار کرده ایم که در آن بازی ها هم نمایش فوتبالی خوبی را از خود ارائه داده و هم در نتیجه گیری موفق بوده ایم. 

انتهای پیام/ 5