به گزارش برنا، شامگاه ۱۴ مهر و در نهمین شب از شب های سوگواره «زخم عتیق» که در بنیاد فرهنگی روایت فتح و به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می شود، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای مراسم تعزیه شهادت حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) نشست.

در این مراسم اسماعیلی ضمن قدردانی و تشکر از زحمات دست اندرکاران این رویداد فرهنگی، تعزیه را جزو مواریث فرهنگی کشور و هنری برخاسته از فرهنگ دینی ایران اسلامی بر شمرد و گفت: از زحمات گروه تعزیه و بانیان این حرکت ارزشمند که با وجود شرایط کرونایی مخاطرات موجود را به جان خریدند صمیمانه تشکر می کنم و انشاءالله خداوند اجر اخروی به آنان عطا فرماید.

وی افزود: هنر تعزیه جزو مواریث فرهنگی و ملی ماست و حتما حمایت از این هنر باید در دستور کار نهادها و دستگاه‌های فرهنگی ذی‌ربط قرار گیرد. ما هم‌ انشاءالله برنامه‌هایی را برای رشد، اعتلا و توسعه این هنر ارزشمند در نظر داریم که انشاءالله اجرایی خواهیم کرد.

حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز ضمن قدردانی و تشکر از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سوگواره گفت: قطعا حضور و حمایت دلگرم کننده وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مایه مباهات جامعه فرهنگ و هنر است و امیدواریم زمینه سازی مطلوب برای رشد و توسعه حداکثری این هنر آئینی و مذهبی بیش از پیش فراهم آید.

در این دیدار محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارت، اسلامی معاون توسعه و منابع انسانی وزارت ارشاد، شمسایی مدیر اطلاع رسانی وزارت ارشاد، مجتبی کوچکی قائم مقام بنیاد فرهنگی روایت فتح و کریم خوش مرام معاون هماهنگ کننده بنیاد فرهنگی روایت فتح نیز حضور داشتند.

سوگواره آئینی «زخم عتیق» تا پایان ماه صفر از ساعت ۱۸:۳۰ در بنیاد فرهنگی روایت فتح واقع در بالاتر از میدان فردوسی خیابان سپهبدقرنی نبش خیابان شهید فلاح پور برگزار می شود.