شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#دموکرات#حزب دموکرات

آرمین لاشت از رهبری حزب دموکرات مسیحی آلمان کنار رفت

کدخبر: 445711
اقتصادنیوز: آرمین لاشت، در واکنش به شکست در انتخابات پارلمانی آلمان اعلام کرد که از مقام خود کناره‌گیری می‌کند.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، اعلام کناره‌گیری آرمین لاشت از رهبری حزب دموکرات مسیحی در شرایطی صورت می‌گیرد که هنوز گفت‌وگوهای ناظر بر تشکیل دولت ائتلافی در آلمان به فرجام نرسیده است.

دویچه وله گزارش داد، رهبر حزب دموکرات مسیحی اعلام کرده است که مادام آنکه جانشینی برای او انتخاب نشود، به وظایف خود عمل خواهد کرد.

اعلام کناره‌گیری لاشت از مقام دبیرکلی حزب دموکرات مسیحی در نشست مشورتی فراکسیون این حزب در پارلمان آلمان مطرح شده است

لاشت همچنین اعلام کرده است که در واکنش به شکست حزب دموکرات مسیحی در انتخابات پارلمانی روز ۲۶ سپتامبر، جابه‌جایی‌هایی در دیگر پست‌های این حزب نیز روی خواهد داد.

باید یادآور شد که لاشت ماه ژانویه سال جاری پس از پیروزی بر دو نامزد دیگر، فریدریش مرتس، رئیس سابق فراکسیون این حزب در پارلمان و همچنین نوربرت روتگن، کارشناس مسائل سیاست خارجی این حزب به دبیرکلی انتخاب شده بود.

پس از شکست اتحاد احزاب مسیحی در انتخابات پارلمانی یاد شده، خواست کناره‌گیری لاشت تقریبا همه‌روزه در نشست‌های این احزاب مطرح شده بود.

کناره‌گیری لاشت از دبیرکلی حزب دموکرات مسیحی عملا به معنای آن است که اتحاد احزاب مسیحی برای تشکیل دولت ائتلافی با همراهی دو حزب سبزها و دموکرات آزاد شانس زیادی قائل نیستند.

به این ترتیب، حزب دموکرات مسیحی، حزب آنگلا مرکل، پس از ۱۶ سال زمامداری آلمان دست‌کم برای مدت چهار سال باید به عنوان حزب اپوزیسیون در پارلمان این کشور عمل کند.

باید یادآور شد که گفت‌وگوهای سه‌جانبه حزب سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات آزاد روز پنجشنبه هفتم اکتبر (۱۵ مهر) آغاز شده است.