شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسجد الاقصی#فلسطین

هشدار درباره تحرکات صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی


هشدار درباره تحرکات صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی

گروه‌های مقاومت فلسطین و نیز مدیر مسجدالاقصی درباره تحرکات رژیم صهیونیستی علیه این مسجد به شدت هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، «عمر الکسوانی» مدیر مسجد الاقصی گفت: اوضاع در مسجد الاقصی خطرناک است و اسرائیل مسئولیت تبعات تصمیماتش درباره این مسجد را باید تحمل کند.

از سوی دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین طی بیانیه‌ای حکم دادگاه رژیم صهیونیستی در رابطه با دادن اجازه نماز خواندن یهودیان در محوطه‌های مسجد الاقصی را به شدت محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است که این حکم تجاوزی خطرناک علیه مقدسات اسلامی است و مسئولیت هرگونه عواقب و پیامد آن متوجه رژیم صهیونیستی است.

گروه‌های مقاومت تاکید کردند که این حکم شیطانی مقدمه‌ای برای اجرای توطئه تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان است و به شهرک‌نشینان اجازه خواهد داد تا به تجاوزات خود علیه قدس و مسجد الاقصی ادامه دهند.

این گروه‌ها عنوان کردند که مسجد الاقصی بخشی از باور و عقیده مسلمانان است و ما هرگز از ذره‌ای از خاک قدس و مسجد الاقصی چشم‌پوشی نخواهیم کرد و دشمن صهیونیستی را از هرگونه تجاوز علیه آن برحذر می‌داریم.

گروه‌های مقاومت عموم ملت فلسطین در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 1948 را به حضور گسترده و اعتکاف در داخل مسجد الاقصی در مخالفت با این حکم ظالمانه علیه سرزمین و مقدسات فلسطین فراخواندند.

گروه‌های مقاومت همچنین خواستار دفاع امت از قدس و مسجد الاقصی در برابر اشغالگران اسرائیلی و توطئه‌های آنان شدند.

دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی روز گذشته با نماز خواندن یهودیان در محوطه های مسجد الاقصی موافقت کرد؛ مسئله ای که واکنش های شدید و گسترده ای را از سوی فلسطینیان در پی داشته است.

این اقدام رژیم صهیونیستی گامی دیگر در مسیر یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی و سیطره نهایی بر قبله نخست مسلمانان خواهد بود.

دادگاه به اصطلاح صلح رژیم صهیونیستی در قدس با نماز خواندن محدود یهودیان در مسجد الاقصی موافقت کرد.

این دادگاه همچنین حکم تبعید صادر شده علیه «آریه لیبو» خاخام تندرو یهودی را نیز لغو کرد. این خاخام یهودی به سبب اقامه نماز و آموزه‌های تلمودی در مسجد الاقصی از ورود به این مسجد منع شده بود.

در متن حکم دادگاه آمده که تعرضات روزانه خاخام لیبو به مسجد الاقصی، اقدامی بسیار مهم است!

این حکم دادگاه صهیونیستی همزمان با تشدید تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و ممانعت از ورود ده‌ها نمازگزار فلسطینی به مسجد الاقصی و جلوگیری از برگزاری کلاس‌های دروس دینی در محوطه‌های این مسجد، عملا به منزله تغییر وضعیت حاکم بر این مکان مقدس به شمار می‌رود.

یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

ده ها شهرک نشین صهیونیست امروز پنجشنبه تحت حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تعرض کردند.

سازمان اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که شهرک نشینان صهیونیست از سمت «باب المغاربه» وارد مسجد الاقصی شده و تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به شیوه ای تحریک آمیز در محوطه های این مسجد پرسه‌زنی کرده و مراسم ها و آموزه های تلمودی را بجای آوردند.

حمله نظامیان صهیونیست به غرب جنین

شمار زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز پنجشنبه به روستای «کفر دان» در غرب «جنین» و روستاهای «برقین» و «یامون» در کرانه باختری یورش بردند.

منابع محلی اعلام کردند که نزدیک به 50 گشتی نظامی اسرائیلی به این منطقه حمله کرده و راه‌های منتهی به آن را نیز مسدود کردند.

در پی حمله نظامیان اسرائیلی به روستای «کفر دان»، مبارزان فلسطینی با آن‌ها درگیر شدند.

نظامیان صهیونیست به منزل خانواده اسیر «ایهم کممجی» (یکی از 6 اسیری که موفق به فرار از زندان «جلبوع» شده بود) حمله کرده و تهدید به بازداشت اعضای این خانواده کردند.

تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی

باشگاه اسیران فلسطینی امروز در یک بیانیه اعلام کرد: «ناصر ابوحمود» اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در معرض اهمال پزشکی از سوی صهیونیست‌ها قرار دارد به طوری که وی در حالی که باید تحت عمل جراحی قرار می‌گرفت این موضوع به هفته آینده موکول شد.

وی از وخامت اوضاع این اسیر فلسطینی سخن گفت و این را در راستای سیاست رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی دانست.

اختلافات شدید «بنت» و «بنی گانتز»

روزنامه عبری زبان «هاآرتص» از تشدید اختلافات بین «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم پس از افشای یکی از عملیات‌های موساد خبر داد.

این روزنامه اشاره کرد که پس از اینکه بنت عملیات موساد برای کسب اطلاعات در مورد سرنوشت «رون آراد» خلبان اسرائیلی که سال 1986 در جنوب لبنان ناپدید شد، را فاش کرد، اختلافات بین او و گانتز شدت یافته است.

شماری از مسئولان ارشد اسرائیلی گفته‌اند که گانتز به شدت از این اقدام بنت شاکی و خشمگین است.

به گفته این مسئولان، بنت تنها چند دقیقه قبل از آغاز سخنرانی‌اش در کنست، «گانتز» را در جریان تصمیم خود مبنی بر افشای این عملیات قرار داده است.

شماری از نزدیکان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفتگو با هاآرتص اعلام کردند که گانتز افشای این عملیات را یک اشتباه بزرگ دانسته اما نتوانسته «بنت» را از این کار بازدارد.

برخی مسئولان رژیم صهیونیستی نیز این اقدام بنت را زیر پا گذاشتن خطوط قرمز دانسته‌اند.

انتهای پیام/