شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدارس#بازگشایی مدارس#کرونا

روش هایی که دانش آموزان باید در پیش گیرند تا پس از بازگشایی مدارس به کرونا مبتلا نشوند

روش هایی که دانش آموزان باید در پیش گیرند تا پس از بازگشایی مدارس به کرونا مبتلا نشوند

رعایت توصیه‌های پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا ضروری است.

به گزارش بهداشت نیوز، در شرایط کنونی و با بازگشت دانش آموزان به مدارس، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ایالات متحده اقدامات پیشگیرانه ای را برای کودکان و نوجوانان در مدارس توصیه می کند، مانند شستن منظم دست ها و استفاده از ماسک در کلاس و حفظ تهویه مناسب برای کاهش انتقال ویروس.

واکسیناسیون نیز از دیگر راه های محافظت از کودکان در برابر کووید-۱۹ است. در حال حاضر تزریق واکسن به گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در اروپا و آمریکا انجام گرفته و برخی شرکت های واکسن سازی از جمله "فایزر" و "مدرنا" به تازگی اعلام کرده اند که با ارائه آزمایشات بالینی به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، آمادگی لازم را برای تزریق واکسن به گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال دارند.

ما در فرانسه با آغاز بازگشایی مدارس اقدامات پیشگیرانه متفاوتی از آمریکا اعلام شده و این کشور اروپایی استفاده از ماسک را برای دانش آموزان ابتدایی ملزم ندانسته و تنها معلمان و دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان مجبور به استفاده از ماسک در مدارس هستند. این در حالی است که بنا بر اعلام وزیر آموزش ملی فرانسه، تاکنون یک هزار و ۷۰۰ نفر و به عبارتی ۳۲ درصد کلاس های درس این کشور به دلیل شیوع کرونا و ابتلای دانش آموزان به کووید-۱۹، تعطیل شده است.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۲۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که باتوجه به آغاز واکسیناسیون از پاییز سال گذشته تاکنون ۳۴.۲ درصد کل جمعیت جهان به طور کامل در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده اند.
منبع: آنا