«معین الدین سعیدی» نماینده چابهار در گفت وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با "راه‌اندازی مجدد صید ترال" گفت: طی اخباری که در این چند روز به دستمان رسیده است، متاسفانه جرثومه فساد یعنی صید ترال که با پیگیری مجلس متوقف شده بود مجددا تلاش‌هایی برای به راه‌انداختن آن صورت می‌گیرد.

او در ادامه گفت: در عوض کار تحقیقاتی، جهت بازسازی ذخایر به این غارتگران بیت المال اجازه داده شده که با شناور های یک موسسه تحقیقاتی در آبهای حوزه سواحل مکران و مشخصا سواحل چابهار فعالیت خود را شروع کنند و صیادان عکس‌هایی هم از این افراد به ثبت رسانده اند. شیلات ایران  تعهد داده بود که به مدت دو سال این کار را متوقف می‌کند اما بدعهدی کرد، ظاهرا لابی این دوستان بسیار قویتر از فریاد نمایندگان مردم و رئیس جمهور است. 

نماینده مردم چابهار بیان کرد: رئیس جمهور دستور داده بودند تا جلوی صید ترال گرفته شود اما ظاهرا لابی متولیان صید ترال خیلی خیلی محکم‌تر است. امروز صیادان چابهاری به شدت معترض این موضوع هستند. سواحل دریای عمان آماج غارتگران صید ترال قرار گرفته است.

معین الدین سعیدی گفت: انتظار داریم که مجموعه دستگاه قضایی اعم از دادستانی استان سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان همچنین نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران که همیشه پیشگام بودند در جهت احقاق حقوق جامعه صیادین کشور به این مسئله ورود کنند و این فساد را از آبهای سواحل عمران بردارند تا معیشت صیادان بیشتر از این به مخاطره نیفتد. 

او در پایان افزود: این افراد به نام پژوهش و تحقیقات این کار را انجام می دهند اما گزاره های متقنی وجود دارد که این شناورها را در اختیار کسانی قرار گرفته است که طلایه دار صید ترال در منطقه  هستند.