شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#کارکنان#افغانستان

سازمان ملل پرداخت حقوق کارکنان بخش درمان افغانستان را به عهده گرفت


سازمان ملل پرداخت حقوق کارکنان بخش درمان افغانستان را به عهده گرفت

برنامه توسعه‌ای سازمان ملل به دلیل قطع شدن دسترسی افغانستان به دارایی‌هایش توسط آمریکا، پرداخت حقوق کارکنان بخش درمان افغانستان را به عهده گرفت.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منجمد شدن دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا و قطع کمک‌های بین‌المللی به افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان، این کشور را در آستانه یک بحران انسانی قرار داده است.

برنامه توسعه‌ای سازمان ملل در واکنش به وضعیت بحرانی افغانستان و عدم پرداخت حقوق کارکنان بخش درمان این کشور طی ماه‌های گذشته، آمادگی خویش را برای پرداخت حقوق آن‌ها اعلام کرد.

پیش از این بانک جهانی صدها میلیون دلار را برای پرداخت حقوق کارکنان بخش درمان و پوشش سایر نیازهای پیرامون آن را به دولت افغانستان پرداخت می‌کرد اما پس از به قدرت رسیدن طالبان، به دلیل آنکه هنوز هیچ کشوری بطور رسمی دولت جدید افغانستان را به رسمیت نشناخته است، این کمک‌ها را قطع کرد.

به گزارش «واشنگتن پست»، برنامه توسعه‌ای سازمان ملل از هفته آینده به منظور جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان مسئولیت تامین حقوق و تامین مالی نظام بهداشتی افغانستان را به عهده خواهد گرفت.

گفتنی است که پس از درخواست‌های سازمان ملل و شماری از کشورهای جهان برای آزادسازی دارایی‌های منجمد شده افغانستان توسط آمریکا و جلوگیری از بروز یک فاجعه بشری در این کشور، واشنگتن دو مورد از تحریم‌هایش را برای تسهیل روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان بر طرف کرده است.

انتهای پیام/.