شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عربستان#هلال احمر

ابراز ناامیدی آمریکا از حکم عربستان برای یک کارمند سابق هلال احمر

ابراز ناامیدی آمریکا از حکم عربستان برای یک کارمند سابق هلال احمر

آمریکا از تایید حکم ۲۰ سال حبس یکی از کارمندان سابق هلال احمر از سوی مقامات دستگاه قضایی عربستان ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرد: از اینکه عربستان حکم ۲۰ سال حبس و ممنوعیت سفر را برای عبد الرحمان السدحان، از کارمندان سابق هلال احمر تنها به دلیل استفاده مسالمت‌آمیز از حق آزادی بیان تایید کرد، احساس ناامیدی می‌کنیم، ما این پرونده را از نزدیک دنبال می‌کنیم و نگران گزارش‌هایی هستیم که حاکی از بدرفتاری با او، محرومیتش از گفت‌وگو با اعضای خانواده و محاکمه‌ای عادلانه هستند.

پرایس در ادامه گفت: ما به مقامات عربستان در تمامی سطوح تاکید کردیم که استفاده مسالمت‌آمیز از حقوق عمومی هرگز نباید جرم تلقی شده و مجازاتی برای آن درنظر گرفته شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: ما به تلاش‌های خود برای طرح مساله حقوق بشر در روابطمان با عربستان و تشویق این کشور به اجرای برخی اصلاحات حقوقی که نقش بسزایی در رعایت حقوق بشر میان تمامی مردم دارند، ادامه خواهیم داد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز ضمن ابراز ناراحتی خود از این "حکم سختگیرانه" که برای السدحان صادر شده به ویژه با توجه به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره شکنجه او در بازداشتگاه اظهار کرد: اقدام عربستان در نقض آزادی بیان و حقوق بشر باید از سوی همه آزادی‌خواهان محکوم شود.

خانواده السدحان، کارمند سابق هلال احمر که ۱۲ مارس ۲۰۱۸ در محل کارش یعنی دفتر جمعیت هلال احمر در شهر ریاض بازداشت شد، اعلام کردند که دادگاه تجدیدنظر عربستان حکم ۲۰ سال حبس برای او را که دادگاه ویژه پرونده‌های تروریستی در سال جاری میلادی صادر کرد، تایید کرد.

اریج، خواهر این کارمند عربستانی با اشاره به اینکه بازداشت برادرش بدون مجوز رسمی و یا اتهامی انجام شده و جلسات محاکمه او محرمانه بوده و حتی از داشتن وکیل محروم بوده، آزادی او را خواستار شد.

جمعیت حقوق بشری "منا" آوریل گذشته اعلام کرد که السدحان به دلیل داشتن دو حساب کابری مخفی در توییتر و حمایت مالی از تروریسم و تنظیم و ارسال پیام‌هایی علیه حاکمیت کل و ارزش‌های مذهبی محاکمه شد.

انتهای پیام