شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#کانادا#نخست وزیر

الزام دولت کانادا برای واکسینه شدن کارمندان دولت

جاستین ترودو

نخست وزیر کانادا می‌گوید که کارمندان دولتی فدرال، پلیس و مسافران هوایی و ریلی باید تا پایان ماه واکسینه شوند.

به گزارش مشرق؛ به نقل از CBCNEWS، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا امروز از سیاست اجباری شدن واکسن کرونا رونمایی کرد؛ براین اساس کارمندان دولتی باید تا پایان ماه واکسن خود را دریافت کنند در غیر این صورت مجبور خواهند شد مرخصی بدون حقوق بگیرند.

همه مسافران نیز باید تا ۳۰ اکتبر قبل از سوار شدن به هواپیما، قطار یا کشتی واکسینه شوند.

دولت فدرال از همه کارکنان خود در بخش‌های اصلی و پلیس می‌خواهد برای افزایش نرخ متوقف شده واکسیناسیون، به طور کامل واکسینه شوند یا برای اخذ معافیت پزشکی یا مذهبی تا پایان ماه درخواست دهند.

پیمانکاران فدرال مانند کارکنان نظافت نیز باید به طور کامل واکسینه شوند تا به ساختمان‌های دولتی دسترسی پیدا کنند. تخمین زده می‌شود ۲۶۷، ۰۰۰ کارمند تحت پوشش این سیاست تا ۲۹ اکتبر وضعیت واکسیناسیون خود را گزارش دهند.

یک مقام ارشد دولتی پیش از اعلام ترودو در نشستی با خبرنگاران گفت که اگر کارمندی هنوز دو هفته پس از آن تاریخ واکسن خود را دریافت نکرده یا اقامتی تحت قانون حقوق بشر کانادا دریافت نکرده باشد، با اقدامات انضباطی روبرو خواهد شد که در نهایت می‌تواند برای کار آنها هزینه داشته باشد
کارکنان واکسینه نشده از رفتن به محل کار خود به صورت حضوری یا از راه دور منع شده و از مرخصی اداری و پرداخت حقوق محروم خواهند شد. یک مقام ارشد گفت که این کارکنان واجد شرایط دریافت مزایای بیمه اشتغال نیستند.

ترودو گفت: «این اقدامات مرتبط با سفرها، همراه با واکسیناسیون اجباری برای کارکنان فدرال، از قوی‌ترین اقدامات در جهان است زیرا وقتی صحبت از ایمن نگه داشتن شما و خانواده شما می‌شود، وقتی نوبت به جلوگیری از قرنطینه برای همه می‌رسد، زمان اقدامات نصفه و نیمه نیست. اگر کار درستی انجام داده و واکسینه شده‌اید، مستحق آزادی هستید که از کرونا در امان باشید، فرزندان خود را از کرونا مصون نگه دارید و به چیزهایی که دوست دارید برگردید.»

منبع: ایسنا