شهر خبر

استرالیا از بازگشت سفیر فرانسه پس از بحران زیردریایی‌ها استقبال کرد

استرالیا از بازگشت سفیر فرانسه پس از بحران زیردریایی‌ها استقبال کرد

وزیر امور خارجه استرالیا امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، استرالیا بازگشت سفیر فرانسه به کانبرا را اقدامی خوب می داند که به هر دو طرف اجازه می‌دهد روابط دوجانبه‌شان را عادی‌سازی کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه از بازگشت سفیر پاریس به استرالیا پس از فراخوانده شدن در ماه گذشته به دلیل بحران زیردریایی‌ها و به منظور بررسی روابط دوجانبه خبر داد.

ماه گذشته میلادی، آمریکا، استرالیا و انگلیس یک شراکت دفاعی سه‌جانبه جدید موسوم به آکوس (AUKUS) اعلام کردند. این توافق خشم و عصبانیت فرانسه را برانگیخت چرا که با این کار یک توافق زیردریایی مجزا به ارزش ۴۰ میلیارد دلار که فرانسه در سال ۲۰۱۶ میلادی با استرالیا بسته بود، فسخ شد. این بحران باعث سردی روابط میان این سه کشور با فرانسه شد.

ماریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا امروز در بیانیه‌ای گفت: ما با فرانسه همکاری خواهیم کرد تا روابطمان را به جلو پیش ببریم. ما می‌دانیم که این امر به دنبال تصمیم ما درخصوص زیردریایی‌ها به زمان و مشارکت مداوم نیاز دارد. بازگشت سفیر فرانسه به استرالیا یک اقدام مطلوب در این روند است.

انتهای پیام