شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت نفت#آمریکا#دلار

کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت نفت خام برنت | قیمت نفت خام به ۸۱ دلار و ۶ سنت رسید

در معاملات امروز پنجشنبه ۱۵ مهر۱۴۰۰، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پی اعلام غیرمنتظره افزایش ذخایر نفت خام آمریکا در معاملات بازارهای جهانی، با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۶ سنت رسید.

کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت نفت خام برنت | قیمت نفت خام به ۸۱ دلار و ۶ سنت رسید

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از صعود بی سابقه قیمت نفت در روز گذشته به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۴، امروز بهای طلای سیاه شاهد کاهش بود.

بر این اساس، بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت دریای شمال هم با ۲ سنت کاهش، ۸۱ دلار و ۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ذخایر تجاری نفت خام آمریکا در گزارش‌های هفته گذشته افزایش داشته است. ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۲.۳ میلیون بشکه افزایش یافت.

این در حالیست که تحلیلگران بازارهای انرژی انتظار داشتند این ذخایر تا حدود ۴۱۸ هزار بشکه کاهش را نشان دهد. گفته می‌شود موجودی بنزین آمریکا نیز در هفته گذشته اندکی افزایش یافته بود. قیمت جهانی نفت خام در معاملات بازارهای جهانی سال جاری میلادی حدود ۵۰ درصد افزایش داشته که این امر می‌تواند روند بهبود اقتصاد جهانی پس از همه گیری کرونا را با مشکل مواجه کند.

به دنبال افزایش بی سابقه قیمت نفت در بازارهای جهانی قیمت سایر اقلام سوختی از جمله گاز طبیعی و زغال سنگ به طور چشمگیری افزایش داشته است. سازمان اوپک پلاس هم در جلسه روز دوشنبه خود اعلام کرد همچنان به روند تولید نفت خام خود طبق توافق‌های قبلی ادامه می‌دهد و برنامه‌ای برای افزایش تولید در شرایط فعلی و تحت فشارهای فزاینده کشورهای مصرف کننده نفت از جمله آمریکا ندارد.

آمریکا در ماه‌های اخیر به شدت از افزایش قیمت نفت خام و فرآورده‌های نفتی نگران است و تلاش می‌کند با فشار به کشورهای تولیدکننده نفت خام برای افزایش پالایش و تولید قیمت این محصول را بار دیگر نزولی کند. تحلیلگران بازارهای نفت و گاز پیش بینی کرده اند در صورت ادامه روند افزایشی قیمت نفت خام اقتصاد آمریکا با مشکلات جدی در پایان سال جاری میلادی مواجه خواهد شد.