شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاخ سفید#آمریکا#روسیه

کاخ سفید دیدار بایدن و پوتین در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ را بعید ندانست


کاخ سفید دیدار بایدن و پوتین در حاشیه نشست سران گروه 20 را بعید ندانست

سخنگوی کاخ سفید در حالی اعلام کرد که امکان دیدار روسای جمهوری آمریکا و روسیه در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در ایتالیا در حال بررسی است که حضور پوتین در این نشست هنوز بطور صددرصد قطعی نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "جنیفر ساکی" سخنگوی کاخ سفید اواخر شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مقامات واشنگتن در حال بررسی امکان دیدار "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست رهبران کشورهای گروه 20 در ایتالیا هستند.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره احتمال دیدار رهبران آمریکا و روسیه گفت: «البته بطور دقیق نمی‌توانم برگزاری نشست سران دوجانبه را پیش‌بینی کنم، ولی در حال حاضر کاخ سفید به صورت روزانه روی موضوع امکان دیدار جو بایدن و ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران گروه 20 کار می‌کند و باید منتظر بود و دید چه می‌شود.»

روز گذشته (چهارشنبه) "شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین اعلام کرد که نمی‌تواند در نشست سران گروه 20 در رم حضور پیدا کند، ولی با جو بایدن به توافق رسیده که تا قبل از پایان سال جاری میلادی (قبل از دی ماه) با یکدیگر ملاقات کنند.  

پیش از این، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرده بود که بعد از مشخص شدن کلیه جزییات،  "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه تصمیم خود درباره شرکت در نشست اضطراری رهبران کشورهای گروه 20 به منظور بررسی اوضاع افغانستان را اعلام خواهد کرد.

به گفته "ماریو دراگی" نخست وزیر ایتالیا نشست سران گروه 20 که به بررسی اوضاع پیرامون افغانستان اختصاص دارد، در تاریخ 12 اکتبر (20 مهر ماه) برگزار خواهد شد.  

علاوه بر این، "ند پرایس" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که "آنتونی بلینکن" وزیرخارجه این کشور روز گذشته در جریان مذاکرات تلفنی خود با "سرگئی لاوروف" همتای روسی خود، بر لزوم ادامه مشارکت بین واشنگتن و مسکو در خصوص حل و فصل مسائل مهم بین المللی تأکید کرد.

به گفته وی، وزرای خارجه دو کشور بر اهمیت بازگشت ایران و آمریکا به اجرای کلیه تعهدات خویش در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تأکید کردند.

این گفت‌وگوی تلفنی به ابتکارعمل طرف آمریکایی صورت گرفت.

انتهای پیام/