شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#جدید#وزیر دفاع#وزیر جدید#رای اعتماد

نخست‌وزیر اتیوپی دولت جدید تشکیل داد و وزیر دفاع جدید منصوب کرد

نخست‌وزیر اتیوپی دولت جدید تشکیل داد و وزیر دفاع جدید منصوب کرد

پارلمان اتیوپی با اکثریت آرا به دولتی که آبی احمد، نخست‌وزیر تشکیل داده، رای اعتماد داد. براین اساس دولت جدید شاهد تغییر وزیر دفاع، تعیین وزیر جدید صلح است و در این دولت سه رهبر احزاب سیاسی رقیب حضور دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی روز چهارشنبه ترکیب دولت جدید را اعلام کرد که مهمترین تغییرات آن شامل وزارت دفاع و صلح در سایه جنگ در منطقه تیگرای در شمال این کشور بود. 

روز دوشنبه آبی احمد دور دوم نخست‌وزیری خود را در پی پیروزی قاطع حزبش در انتخابات پارلمانی ۲۱ ژوئن رسما آغاز کرد. او اولین بار در سال ۲۰۱۸ در پی اعتراضات علیه دولت قبلی این پست را در اختیار گرفت.

احمد، ابراهیم بیلای را به عنوان وزیر دفاع تعیین کرد. او از ماه مه ریاست دولت محلی تیگرای را برعهده داشت و اصالتا اهل این منطقه است.

ابراهیم قبلا با احمد در آژانس‌ امنیتی شبکه‌های اطلاع‌رسانی همکاری کرده، این آژانس، نهادی برای مقابله با جاسوسی سایبری است.او همچنین وزیر ابتکار و تکنولوژی بوده است.

احمد همچنین بینالف اندوالیم که اهل منطقه امهره است به عنوان وزیر صلح تعیین کرد، او دارای پستی اصلی در سطح عملیات انسانی در تیگرای است که با صدها هزار فرد در معرض خطر گرسنگی طبق اعلام سازمان ملل روبه‌رو است.

انتهای پیام