شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کربلا#امام رضا(ع)#تلویزیون

محیا اسناوندی: دار و ندار من از امام رضا(ع) است/ کلاف زندگی‌ام در سفر کربلا باز شد


محیا اسناوندی: دار و ندار من از امام رضا(ع) است/ کلاف زندگی‌ام در سفر کربلا باز شد

مجری جوانِ تلویزیون می‌گوید دار و ندارش را از امام رضا (ع) دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محیا اسناوندی مجری، گوینده و بازیگر تلویزیون میهمان برنامه "نشان ارادت" شد، در پاسخ به این پرسش که رفاقتش با امام حسین (ع) از چه زمان آغاز شد؟ بیان کرد: فکر می‌کنم ماجرا از آنجایی آغاز شد که زمانی که بدنیا آمدم، کامم با ترتبت امام حسین(ع) شیرین شد و چه رسم قشنگی است. 

وی با بیان اینکه اطرافیانش او را با امام رضا(ع) می‌شناسند، گفت: صحن انقلاب و ایوان طلای حرم امام رضا(ع) مأمن من است و تمام درد و دل‌ها و خوشی‌های من در آنجا اتفاق می‌افتد. 

این مجری تلویزیون ادامه داد: یک روز یک نفر از من پرسید که آیا کربلا رفتی؟ من گفتم نه و او پاسخ داد اگر کربلا بروی یک جور دیگری عاشق می‌شوی و متوجه می‌شوی دنیا دست کیست.

اسناوندی درباره ماجرای اولین سفر خود با کربلای معلی مطرح کرد: 2 سال پیش حال بسیار بدی داشتم و گره‌ای در زندگی‌ام افتاده بود که بلد نبودم گره را باز کنم و دیگران هم نمی‌توانستند آن گره را بگشایند. مرحوم روح‌الله رجایی سردبیر فقید روزنامه جام‌جم تلفنی با من تماس گرفت و گفت آیا کربلا می‌روی؟ می‌خواهیم یک مستند تولید کنیم.  

وی افزود: در کمتر از 24 ساعت عازم کربلا شدم و 20 روز نوکری ایشان را کردم. طبق معمول قبل از زیارت امام حسین(ع) به نجف اشرف رفتیم و همان‌جا حضرت علی(ع) برایم پدری کرد و کلاف زندگی‌ام باز شد و وقتی موکب به موکب به بین‌الحرمین رسیدم شفای اصلی آنجا اتفاق افتاد. 

این گوینده تأکید کرد: باید بگویم من دار و ندارم را از امام رضا (ع) و عشقم را از امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) دارم من مکه‌ام رفته‌ام اما وقتی به کربلا فکر می‌کنم از اینکه امام حسین(ع) را داریم احساس شعف می‌کنم. دلم بسیار برای سفر به کربلا و حسی که در اولین سفر داشتم، تنگ شده است و به امام رضا(ع) گفته‌ام من همه‌جا از شما تعریف می‌کنم اما نمی‌دانم چرا سفر کربلا به من نمی‌دهی؟ 

اسناوندی در پایان درباره فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات مطرح کرد: نذورات مردم باعث شده صحنی برای حضرت زهرا(س) ساخته می‌شود و در حقیقت فضای حرم گسترده‌تر شود. عزیزانی که در این ستاد فعالیت می‌کنند با عشق کار می‌کنند و قطعاً برکت آن را در زندگی خود خواهند دید. از سوی دیگر جلوه هنر ایرانی در این اماکن چشم‌نواز است و قطعاً نسل‌های بعد ما از آن لذت خواهند برد.

انتهای پیام/