به گزارش برنا؛ جا‌های دیدنی نور یکی از موضوعات پرطرفدار است. مخصوصاً وقتی بحث سفر به شمال کشور باشد.شهرستان نور از شمال با مازندران، از جنوب با استان تهران، از غرب با شهرستان نوشهر و از شرق با شهرستان آمل همجوار است. بدیهی است که رشته کوه‌های البرز مرکزی، در قسمتی از شهرستان نور قرار گرفته‌اند و سطح آن‌ها پوشیده از درختان و گیاهان انبوه است. 

آبشار حرم او (حرم آب) در بخش بلده از توابع شهرستان نور قرار گرفته است. زیبایی آبشار حرم او، بیشتر به دلیل رویش گیاهان خزه‌ای در مسیر آبشار است و جاری شدن آب از ارتفاع ۱۵ متری، منظره‌ای شگفت انگیز بوجود آورده که قطعاً آبشار حرم او را در لیست جا‌های دیدنی نور، قرار می‌دهد. روستاییان اعتقاد دارند که آب جاری شده در این آبشار، خواص درمانی دارد و حتی هنگام بازدید از این آبشار، شاهد برداشت آب توسط روستاییان می‌شوید. همچنین وجه تسمیه حرم او (در گویش محلی به معنی آب حرم یا همان مقدس) به دلیل خواص درمانی و معدنی آن است.

بهترین فصل برای سفر: در تمام فصل‌های سال می‌توانید از آبشار حرم او دیدن کنید چرا که آب و هوای این منطقه معتدل است ولی ممکن است در فصل زمستان، برودت هوا مانع از پیاده روی و گشت و گذار لذت بخش، اطراف این آبشار شود.

مسیر دسترسی: برای رسیدن به آبشار حرام او، از جاده نور به آب پری استفاده کنید و بعد از آبشار آب پری به آبشار حرام او برسید.

 

حرام او