به گزارش برنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی؛ رئیس فدراسیون گفت: در ابتدا ایام رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع)و امام رضا(ع) را تسلیت عرض کرده و از سویی پانزدهم مهرماه روز ملی روستا و عشایر را گرامی میدارم.

وی افزود: در ابتدا امیدوارم هرچه زودتر مجمع انتخاباتی هیات استان خراسان شمالی برگزار شود تا رئیس منتخب بتواند با فراغت بال، به امورات هیات رسیدگی کند. البته ناگفته نماند که این دور از ذهن نیست چراکه در نشست مشترکی که با سرپرست مدیرکلی ورزش و جوانان استان داشتیم، ایشان نشان دادند که دغدغه حوزه ورزش روستایی، سنتی، عشایری ‌و بازی‌های بومی محلی را دارند.

امیری خراسانی عنوان کرد: حوزه ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا اشاره دارم به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با قهرمانان المپیک و پاراالمپیک که ایشان با صراحت تاکید کردند مسئولین باید به ورزش‌های اصیل ایرانی توجه ویژه داشته باشند و جالب است بدانید رهبری در قبل نیز، از ورزش‌ها و بازی‌های سنتی مانند کشتی چوخه، هفت سنگ، الک دولک و … نام برده‌اند. که این مساله، جایگاه مهم بازی‌ها و ورزش‌های سنتی در فرهنگ اصیل ایرانی را نشان میدهد.

رئیس فدراسیون ادامه داد: در‌ راستای نشاط و پویایی خانه های ورزش روستایی، طرح المپیاد خانه‌ها را ابلاغ کردیم و حتی برای اینکه حقی از ورزشکاران روستایی و عشایر ضایع نشود، سامانه ملی را، راه‌اندازی کردیم تا با توجه به فیلتر‌های درنظر گرفته شده تا سرحد امکان اجازه ندهیم شهرنشینان به نام روستاییان و عشایر در المپیاد حضور بهم رسانند. که متاسفانه وارد پیک جدیدی از شیوع ویروس منحوس کرونا شدیم و برگزاری این المپیاد کمی به تاخیر افتاد. 

وی تصریح کرد: یکم و دوم آبانماه مسابقات قویترین مردان روستایی و عشایری قهرمانی کشور به میزبانی استان همدان برگزار خواهد شد و قطعا مسابقات هیجان انگیزی را شاهد خواهیم بود.

امیری خراسانی افزود: در بحث کشتی چوخه، جلسات متعددی را برگزار کرده ایم و امیدوارم همراه با برگزاری مجمع انتخاباتی هیات استان خراسان شمالی، یک جلسه هم در خدمت اهالی این کشتی جذاب باشم. 

رئیس فدراسیون یادآور شد: استان خراسان شمالی رنگین کمان قومیت‌هاست، و این یک فرصت استثنایی برای برگزاری مسابقات و جشنواره‌های بین‌المللی است. از همینجا قول می‌دهم فدراسیون هم در این راه تمام قد کمک خواهد کرد.