شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#چطور#واقعیت

علیرضا اکبرپور در گفت‌وگو با خبر ورزشی:

کرمانی مقدم واقعیت استقلال را گفت؛ مایه شرمساری است/ چطور توقع داریم تیم‌های عربی را ببریم؟

پیشکسوت تیم استقلال گفت: مایه شرمساری است که تیم بزرگی مثل استقلال در زمینی تمرین کند که تیم‌های دسته دومی هم در آن تمرین نمی‌کنند.

کرمانی مقدم واقعیت استقلال را گفت؛ مایه شرمساری است/ چطور توقع داریم تیم‌های عربی را ببریم؟
خبرورزشی -

انتشار صحبت‌های مرتضی کرمانی مقدم از اعضای کادر فنی تیم خیبر خرم‌آباد (حریف تدارکاتی تیم استقلال) و ابراز تاسف نسبت به شرایط زمین تمرینی تیم استقلال خیلی از هواداران این تیم را نسبت به شرایط تمرینی تیم محبوبشان نگران کرد.

علیرضا اکبرپور هافبک مهاجم اسبق استقلال در گفت و گو با خبر ورزشی، درباره صحبت‌های کرمانی مقدم و وضعیت زمین تمرین تیم استقلال همچنین دیدار پیش روی تیم ملی مقابل امارات حرف زد.

شنیدید کرمانی مقدم درباره شرایط زمین تمرین استقلال اظهار تأسف کرده و گفته تیم های دسته دومی هم در این قبیل زمین ها تمرین نمی کنند؟

ایشان واقعیت را گفته است. به طور کلی در تیم استقلال و دیگر تیم های باشگاهی مانند آن معضل زمین تمرین وجود دارد. در حالی که تیم های بزرگی مثل استقلال نباید مشکل زمین تمرین داشته باشند بلکه اولین امکانات یک باشگاه متوسط داشتن زمین تمرین است چه برسد به استقلال با این بزرگی و جایگاه فوتبالی. وقتی به باشگاه‌های بزرگ کشورهای همسایه یا اروپایی سر می‌زنید، می بینید هر کدام ۱۰ الی ۲۰ زمین تمرین دارند که فقط ۵ یا ۶ تای آن کنار یکدیگر قرار گرفته اند اما در ایران ما این مشکل را داریم.

چرا چنین وضعیتی وجود دارد؟

واقعا جای سوال است که ما چرا در کشوری با این عظمت و این همه شرایط آب و هوایی مختلف، مشکلی داریم که برای خیلی از کشورها با آب و هوای نامساعد حل شده است. شرایط ایران نسبت به کشورهای عربی برای داشتن زمین های چمن کاملاً مساعد است ولی ما در ایران با این مشکل مواجه هستیم. بعد هم توقع داریم که برویم و تیم‌های عربی را ببریم. در واقع آن چیزی که ما باید داشته باشیم را نداریم و آنها دارند. کشوری با این همه بازیکن با استعداد که در آسیا بهترین ها هستند در داشتن اولین امکانات برای بازی فوتبال که زمین است مشکل دارد. این باعث شرمساری است.

فکر می کنید آجرلو این مشکل را برای استقلال برطرف می کند؟

امیدوارم این اتفاق بیفتد. البته همیشه مدیرانی که به استقلال می آیند ابتدا با مشکلات زیادی دست به گریبان می شوند. امیدوارم سال جدید برای استقلال یک سال بدون دغدغه و استرس باشد.

بازی با امارات برای تیم ملی‌مان چه اهمیتی دارد و شرایط تیم ملی را چطور ارزیابی می کنید؟

امارات فوتبال آنچنانی ندارد. ولی با این همه نباید آنها را دست کم. ما هم بازیکنان خوبی داریم که شرایط فوق العاده‌ای در تیمهای خارجی دارند. فکر می‌کنم یک برد مطلوب مقابل امارات می‌تواند شرایط روحی تیم ملی برای دیدار با کره را در سطح خوبی بالا بیاورد.