شهر خبر

سجادی: تلاش می‌کنیم تماشاگران در بازی کره جنوبی حاضر باشند/ پاداش ویژه برای کشتی‌گیران را بررسی می‌کنیم


سجادی: تلاش می‌کنیم تماشاگران در بازی کره جنوبی حاضر باشند/ پاداش ویژه برای کشتی‌گیران را بررسی می‌کنیم

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که این وزارتخانه در تلاش است تا مجوز حضور تماشاگران در بازی ایران و کره جنوبی را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان درباره دیدار با امیر موسوی، فرمانده کل ارتش گفت: امروز در خدمت امیر موسوی، فرمانده محترم ارتش ایران و همراهان بودیم که به بنده محبت داشتند و در وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند. مباحث ارزشمندی مطرح شد که درباره تعامل هرچه بیشتر ارتش جمهوری اسلامی ایران در امر ورزش و جوانان با این وزارت خانه بود.

وی افزود: پیشنهادات ارزشمندی مورد تبادل قرار گرفت که یک مورد درباره خدمت نظام وظیفه ورزشکاران قهرمان‌مان بود و همچنین درباره مهارت آموزی‌ها نیز صحبت کردیم. خواهش کردم بخشی از مهارت‌های مورد نیاز در حوزه‌های ورزش از مربیگری گرفته تا داوری، مدیریت رشته‌های ورزشی، اماکن ورزشی، آشنایی با فناوری‌های روز ورزش برای استفاده از ادوات، ملزومات و دستگاه‌هایی مانند فوتو فینیش در رشته‌هایی چون دوچرخه سواری، دوومیدانی یا مهارت‌هایی برای نگهداری آب و اماکن ورزشی و انواع اماکن از جمله چمن و آشنایی و توسعه چوگان و سوارکاری و خیلی موارد صحبت شد که می‌توان در دوران خدمت سربازی آموزش داد و با برنامه‌ریزی، خروجی بهتر و بیشتری نسبت به گذشته داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: موارد تشویقی برای حضور در باشگاه‌های نظامی پیشنهاد دادم. در نشستی هم که پیش از این جمعی از عزیزان و مسئولان ورزشی در نیروهای مسلح بودند، این مسئله را گفتم و مجدداً مورد تأکید قرار دادم که در سنین جوانی و نوجوانی تیم‌های باشگاهی نظامی را رونق بیشتری بدهیم و بررسی کنیم که چه تسهیلات و امتیازات بیشتری را می‌توان به ورزشکارانی داد که عضو این باشگاه‌های نظامی شوند تا این مسائل پیش بینی شود و در آینده برای آنها امتیازی باشد.

سجادی با بیان اینکه پیشنهادات در حال بررسی است، گفت: پیشنهاد راه اندازی یک فدراسیون ویژه نظامی را دادیم که دوستان پذیرفته‌اند و مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا به صورت تخصصی به اینگونه موارد بپردازد. همچنین سایر موارد که می‌تواند مورد تعامل وزارت ورزش و جوانان و همچنین ارتش جمهوری اسلامی قرار گیرد، صحبت شد.

وی در خصوص تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان با ارتش برای تأسیس فدراسیون پنجگانه نوین و اینکه آیا این فدراسیون مورد تأیید فدراسیون‌های جهانی خواهد بود یا فقط کارکرد داخلی دارد، اظهار داشت: همان فدراسیونی بود که گفتم (فدراسیون ویژه نظامی) و برای شکل ساختار آن خواهیم رفت. در دنیا این فدراسیون (سیزم) هست که ما نداشتیم و می‌خواهیم ساختار آن را شکل دهیم. دو طرف علاقه‌مند هستیم که این کار انجام شود. البته این جدید نیست و وقتی خودم یک دهه قبل در وزارت ورزش و جوانان به عنوان معاون حرفه‌ای و قهرمانی بودم، این طرح وجود داشت. البته باید اخلاق را حفظ کنم که این پیشنهاد 10 سال پیش، پیشنهاد سردار باران چشمه بود که یاد او بخیر باد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دوران معاونتش در این وزارتخانه خاطرنشان کرد: ما مقدماتی را فراهم کردیم و سه فدراسیون صنفی کار خود را آغاز کرد و فدراسیون دانش آموزی آن زمان کار خود را آغاز کرد، ساختار فدراسیون دانشجویی نیاز به تثبیت و بازنگری داشت که خدا را شکر انجام شد و آقای دانشجو، وزیر وقت خیلی زحمت کشید و آقای مهرزاد حمیدی اولین رئیس فدراسیون شد و اکنون 10 سال است که یک فدراسیون منظم به اسم دانشجویی داریم و سومین فدراسیون هم فدراسیون ورزش‌های کارگری بود که امروز هم اعزام به مسابقات جهانی داشتند و برای آنها آرزوی موفقیت داریم که به آنها نیز خسته نباشید می‌گویم. چهارمین فدراسیون هم همین فدراسیون ورزش‌های نظامی بود که اینجا آن را بازنگری خواهیم کرد و برای راه‌اندازی آن اقدام می‌کنیم.

سجادی در خصوص عملکرد تیم ملی کشتی آزاد و اینکه آیا وزارت ورزش و جوانان برنامه‌ای برای تقدیر و تجلیل از ملی‌پوشان کشتی دارد یا نه، گفت: قطعاً برنامه داریم و این وظیفه ماست. دستورالعمل و آیین نامه هم داریم و مردم هم انتظار و دوست دارند این ورزشکاران مورد تقدیر قرار بگیرند. بهترین تشویق را مسئولان کشور به ویژه مقام معظم رهبری با پیام‌های امیدوار کننده‌ای که برای این عزیزان ارسال کردند، مورد بهترین تقدیر قرار دادند. بهترین پاداش این بود مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار بگیرند و ما هم با آیین نامه خود آنها را مورد تشویق قرار خواهیم داد.

وی درباره اینکه آیا با توجه به کار بزرگی که کشتی‌گیران انجام دادند جدا از آیین نامه هم مورد تشویق قرار می‌گیرند، گفت: حتماً بررسی خواهیم کرد و با آقای دبیر، رئیس فدراسیون کشتی صحبت خواهیم کرد. امشب نیز کشتی‌گیران باز می‌گردند و ما پیش از آن دو جلسه تخصصی با فدراسیون‌های کوهنوردی و وزنه‌برداری داریم و به فوریت پس از اتمام این جلسات به فرودگاه می‌رویم تا از این عزیزان استقبال کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دیگر رویدادهای مهم ورزشی اظهار داشت: فردا تیم ملی فوتبال با امارات بازی دارد که فکر می‌کنم آنها برای ما کری هم خوانده بودند که البته این ماهیت ورزش است، اما من سوابق را نگاه می‌کردم، هیچگاه در بازی‌های رسمی به امارات نباختیم. فکر می‌کنم حدود 15 بازی کردیم که 9 یا 10 بازی را بردیم و 3 یا 4 مساوی شده است. ما هم برای تیم میزبان آرزوی موفقیت داریم، اما امیدوارم فوتبال خوبی ارائه دهیم. آنها کشور دوست و برادر هستند و ما در زمین ورزش رقابت می‌کنیم، اما بسیاری از تعاملات ورزشی هم دوستانه انجام می‌شود و دستورات اخلاقی را رعایت می‌کنیم. برای هر دو تیم، کشور عزیزم ایران و کشور میزبان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم فوتبال خوبی ارائه شود.

سجادی خاطرنشان کرد: رویداد مهم دیگر آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی است و تا یکشنبه در 10 وزن ادامه دارد. ما در کشتی آزاد در 10 وزنی که حضور داشتیم، در 7 وزن روی سکو رفتیم که باید به آنها خسته نباشید بگویم. سه‌شنبه هفته آینده نیز با کره جنوبی بازی خواهیم داشت.

وی درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برای بازی با کره جنوبی گفت: ما خیلی علاقه‌مند بودیم و دوست داشتیم چند هزار نفر را به عنوان تماشاگر در ورزشگاه داشته باشیم. با هماهنگی ستاد ملی کرونا و شورای تأمین مباحث را پیش بردیم، اما هنوز به عدد نهایی نرسیدیم و در حال نزدیک شدن هستیم. با یک کار جهادی، مدیریتی و با شیب خوبی که در واکسیناسیون عمومی کشور داشتیم، خیلی جای نگرانی نداریم. همچنین باید به همکاران‌مان در وزارت بهداشت و همچنین کادر درمان خسته نباشید بگویم که آبروی ما را خریدند و با یک شیب ارزشمند خودمان را به دنیای بین‌الملل نزدیک کردیم. از نظر واکیسناسیون ایران شیب ارزشمندی داشته و در دنیای بین‌الملل توجه را جلب کردیم که ایران چقدر خوب و با سرعت عمل کرد. اگر شرایط بهینه باشد، کنترل شده و به صورت محدود یک مقدار تماشاگر به ورزشگاه می‌آیند و اگر عمری باشد من هم به ورزشگاه می‌روم و کنار ملی‌پوشان هستیم. امیدوارم جواز حضور در جام جهانی را بگیریم و یک بار دیگر مردم خوشحال شوند و امیدوارم بهترین‌ها در انتظار ورزش کشورمان باشد.

وزیر ورزش درباره اینکه پس از واکسیناسیون، ورزش حال مردم را خوب کرده و این پاقدم اوست، اظهار داشت: من فقط یک خدمتگزار برای ورزش کشور هستم و هر روز خدا را شکر می‌کنم و از این بابت خوشحالم. من فقط یک هماهنگ کننده و خدمتگزار در ورزش هستم، اما خط مقدم کار افراد دیگری هستند که شاید نامی هم از آنها برده نشود. با این حال من آنها را می‌شناسم که افراد حقیقی و حقوقی هستند و زحمت می‌کشند و توفیقات ورزشی فقط در یک جای مشخص اتفاق نمی‌افتد. یک کار تیمی و منسجم در کشور است که به تمام دوستان و همکاران و سایر دستگاه‌ها که تلاش می‌کنند ما ورزش را در آرامش پیش ببریم، تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/