شهر خبر

عامل انتحاری فرودگاه کابل چند روز قبل از حمله از زندان آزاد شده بود

کدخبر: 445524
اقتصادنیوز : یک رسانه آمریکایی گزارش داد فردی که حمله به فرودگاه کابل را انجام داد، چند روز قبل از روز حمله از سوی طالبان از زندان آزاد شده بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ سی‌ان‌ان به نقل از چند مقام آمریکایی گزارش داد فردی که حمله انتحاری در فرودگاه کابل را انجام داده، چند روز پیش از آن توسط طالبان از زندان آزاد شده است.

در این حمله انتحاری، 13 نظامی آمریکایی و بیش از 70 شهروند افغان جان باختند.

این مقامات آمریکایی گفتند که این عضو داعش از زندانی بگرام توسط طالبان آزاد شده است، پایگاهی که بزرگترین مقر نظامیان این کشور طی 20 سال حضور در افغانستان بوده و مدتی پیش از تسط طالبان بر کابل به نظامیان افغان وگذار شده بود. 

سی‌ان‌ان این افشاگری را نشان از هرج و مرج در روزهای پایانی خروج آمریکا از افغانستان عنوان کرده و گفته که آمریکا در مدیریت بحران کابل با وجود تکیه بر طالبان با مشکلات عمده‌ای مواجه بوده است.

زندان بگرام و زندان پلجرخی در کابل، میزبان شمار زیادی از اعضای داعش طی دولت پیشین افغانستان بوده و ساعتی پیش از ورود طالبان به کابل تمام این زندانیان آزاد شدند. 

تنها چند روز پس از این حادثه و در اوج بحران کابل، یک عامل انتحاری که از زندان بگرام آزاد شده بود، خود در را در میان جمعیت منفجر کرد.

پس از این حمله نیروهای آمریکایی به تلافی به مقررهای داعش در ننگرهار حمله کردند.