شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بشار اسد#سوریه#رئیس جمهوری

پیام تبریک نبیه بری به بشار اسد در سالروز جنگ اکتبر

پیام تبریک نبیه بری به بشار اسد در سالروز جنگ اکتبر

رئیس پارلمان لبنان سالروز جنگ آزادی‌بخش اکتبر را به رئیس جمهوری سوریه تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان پیام تبریکی را برای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به مناسبت چهل و هشتمین سالروز جنگ آزادی بخش اکتبر ارسال کرد.

وی در این پیام تاکید کرد: مردانی که اکتبر آزادی بخش را رقم زدند امروز می‌توانند اکتبر پایداری را در زمینه مقابله با تروریسم و محاصره رقم بزنند که سوریه را قوی، غیرقابل نفوذ و بیشه‌ای برای هویت عربی باقی نگه دارد.

بری خاطرنشان کرد: چهل و هشت سال گذشت؛ اما ششم اکتبر ۱۹۷۳ بیش از یک تاریخ در یک سال باقی مانده است. این تاریخی است که سوریه از طریق آن و با رهبری عاقلانه و شجاعانه و فداکاری‌های افسران ارتش شجاع خود دوران شکست را به سمت به آزادی و پیروزی طی کرده است و این نشان دهنده ناتوانی قدرت صهیونیستی در برابر حق عرب‌ها برای مقاومت و و آزادسازی سرزمین خود است

ششم اکتبر یکی از روزهای تاریخی برای کشورهای خاورمیانه و جهان عرب به شمار می‌رود. در این روز چهارمین جنگ اعراب علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد و تمامی کشورهای خاورمیانه را به گونه‌ای درگیر خود کرد. این جنگ که در کشورهای اسلامی به نام جنگ رمضان معروف و مشهور شد، ۱۸ روز طول کشید و در نهایت با قطعنامه ۳۳۸ شورای امنیت سازمان ملل به پایان رسید.

انتهای پیام