شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#ورامین

برگزاری مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی در حوزه علمیه ورامین

برگزاری مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی در حوزه علمیه ورامین

ایسنا/تهران مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی و عزاداری ایام پایانی ماه صفر در حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان ورامین با حضور آحاد مردم ، مسئولین و طلاب این حوزه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که ظهر امروز چهارشنبه ۱۴ مهر ماه به همت حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان ورامین برگزار شد ؛ آیت الله مهدی احدی از شاگردان برجسته آیت الله حسن زاده آملی طی سخنانی بیان کرد: مهارت های علمی آیت الله حسن زاده آملی زبانزد بود و سالک توحیدی شدن یک افتخار است و کسانی که اهل علم هستند به علم اهلبیت (ع) توجه می کنند تا سالک توحیدی شوند ، سالک توحیدی یعنی اینکه خدا مرا بپذیر و این بهترین علم است و ایشان دارای چنین ویژگی های بودند.

وی ادامه داد: ایشان در سیر معنوی آدم عادی نبود ، در همه موارد در مسیر سیر بود در علوم ، اندیشه و توحید در مسیر بودند.

این استاد حوزه جامعه فعلی را فاقد تقرب معقول دانست و تصریح کرد: جامعه ما دنبال پول خرد رفته است و از علوم حوزه ، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه و کتاب های عالمان دینی فاصله گرفته است تقرب محسوس طرفدار دارد و تقرب معقول که درک حقایق است در حاشیه رفته است بدانیم که فقه عمر را طولانی می کند.

آیت الله احدی به طلاب حوزه نیز توصیه ای داشت و در این خصوص عنوان کرد: باید زبان اهلبیت(ع) را خوب بشنویم و درک کنیم تا بعدا بتوانیم از حق این بزرگواران دفاع کنیم و سعی کنید بیشتر فقه را دریابید.

وی با ذکر این نکته که علامه حسن زاده آملی پیرو محض ولایت و مدافع قاطع رهبری معظم بودند ، از همگان خواست تا پیرو ولایت فقیه باشند و در همه مراحل زندگی از ولایت فقیه تبعیت داشته باشند.

شاگرد برجسته آیت الله حسن زاده آملی در پایان سخنان خود بیان کرد: آیت الله محمودی امام جمعه شهرستان ورامین از علمای بزرگ این دیار هستند و خدمات ارزنده و ماندگار ایشان چه در سطح علمی و چه در سطح معنوی و اخلاقی  در تاریخ این منطقه ، در یادها و یادگارها به عنوان نقطه عطف خواهد ماند.

انتهای پیام