شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#نخست وزیر#وزیر جدید#ژاپن

شروع سخت نخست وزیر جدید ژاپن، بر اساس چندین نظرسنجی

شروع سخت نخست وزیر جدید ژاپن، بر اساس چندین نظرسنجی

بر اساس چندین نظرسنجی، شروع به کار نخست وزیر جدید ژاپن با سختی‌هایی روبرو بوده و در کسب محبوبیت بین رای دهندگان این کشور دشواری دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه آساهی میزان محبوبیت فومیو کیشیدا نخست وزیر جدید ژاپن را ۴۵ درصد اعلام کرده در حالیکه روزنامه ماینیچی ۴۹ درصد. روزنامه یومیوری هم می‌نویسد، میزان محبوبیت نخست وزیر جدید ژاپن ۵۶ درصد است و نیکه‌ئی این میزان را روی ۵۹ درصد اعلام کرده است.

در تمامی این نظرسنجی‌ها، حمایت از دولت نخست وزیر جدید ژاپن پایین‌ترین میزان نسبت به دولت یوشیهیده سوگا، نخست وزیر قبلی است که سال گذشته میلادی در راس کار قرار داشت.

اگرچه میزان محبوبیت کیشیدا اکنون و با وجود دولتی جدید پایین است؛ اما از میزان محبوبیت سوگا بالاتر است چون میزان محبوبیت وی در دوران نخست وزیری‌اش به دلیل بحران کرونا و مقابله با موج پنجم این ویروس به شدت کاهش یافت.

کیشیدا گفته که مجلس نمایندگان پارلمان ژاپن را ۱۴ اکتبر منحل می‌کند و ۳۱ اکتبر هم انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود.

وی همچنین روز دوشنبه کابینه خود را اعلام کرد. اگرچه بیش از نیمی از اشخاص را چهره‌های جدید تشکیل می‌دهند؛ اما برخی از آنها متحدان نخست وزیران سابق یعنی شینزو آبه و تارو آسو هستند و این به معنای نفوذ آنهاست.

انتهای پیام