شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#قدس#وزارت خارجه

آمریکا در مسیر بازگشایی کنسولگری‌اش در قدس است

آمریکا در مسیر بازگشایی کنسولگری‌اش در قدس است

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور در مسیر بازگشایی کنسولگری‌اش در قدس پیش خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ماه مه اعلام کرد که این کشور در مسیر بازگشایی کنسولگری‌اش در قدس پیش خواهد رفت.

اظهارات این سخنگو بعد از آن ایراد شد که یک منبع اسرائیلی به روزنامه هاآرتص اعلام کرد که دولت رژیم صهیونیستی به دولت آمریکا پیشنهاد داده که کنسولگری خود در ابودیس را به جای قدس شرقی افتتاح کند.

این منبع اعلام کرد، دولت رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که بودجه آژانس امدادوکار آوارگان فلسطینی"آنروا" به جای آن افزایش یابد.

مسئولان ارشد اسرائیلی با بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس مخالفند و نگران این هستند که این مسئله به برهم زدن ثبات ائتلاف دولتی منجر شود.

منابع فلسطینی اعلام کردند که کنسولگری بعد از تدوین پیش نویس قانون بودجه در اسرائیل طی هفته‌های آتی بازگشایی شود و احتمالا دفاتری برای خدمات رسانی به فلسطینی‌ها در قدس شرقی و کرانه باختری در نزدیکی محله باب العامود در قدس شرقی و دفاتر کنسولگری در خیابان "اجرون" باز شود.

از سوی دیگر هادی عمرو، فرستاده آمریکا در جریان سفرش به اراضی اشغالی و کرانه باختری که تا فردا(پنجشنبه) طول می‌کشد با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار کرد.

پیشتر ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ماه ژوئیه اعلام کرده بود که بلینکن زمانی که به قدس و رام الله سفر کرد درباره این مسئله کاملا واضح بود و گفت که آمریکا در مسیر بازگشایی کنسولگری در قدس پیش خواهد رفت.

انتهای پیام