شهر خبر

یکصد و چهل و سومین جلسه شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد


یکصد و چهل و سومین جلسه شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد

یکصد و چهل و سومین جلسه شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ریاست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیمبه نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تسلیت سوگواری ایام پایانی ماه صفر، در خصوص دستور جلسه مبنی بر «ارائه گزارش عملکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» گفت: از زحمات آقای ابراهیمی‌ترکمان در چند سال اخیر به ویژه از سال 96 به بعد که فضای کاری دشواری داشته‌اند و در همین راستا تلاش‌ بسیاری کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

اعضای شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز پس از استماع گزارش فعالیت‌های رئیس این سازمان در طول سال‌های 92 تاکنون با توجه به تنگناهای مالی و اذعان به اینکه سازمان با دستگاه‌های مختلف همکاری و هماهنگی لازم را به عمل آورده و در جهت چابک‌سازی نیز اقدامات مؤثری داشته است، از تلاش‌های رئیس و کارکنان سازمان در این مدت قدردانی کردند.

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به مراحل «انتخاب رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» تصریح کرد: پس از انتخاب حضرت آیت‌الله جناب آقای رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور، ایشان مأموریت‌هایی را در حوزه‌های مختلف سیاسی ـ امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تعریف کردند که در این راستا مسئولیت بخش فرهنگی و تهیه گزارش از وضع موجود و فعالیت همه دستگاه‌های فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه باید فرد جدیدی به شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاد می‌شد، کار بررسی گزینه‌های مناسب برای ریاست این سازمان را آغاز کردیم. در مورد بیش از 14 نفر از افراد معرفی‌شده بحث و گفت‌و‌گو صورت گرفت و پس از جمع‌بندی‌های کلی، گزینه‌ها و نظرات را با رئیس جمهور محترم در میان گذاشتیم و از نظرات ایشان هم استفاده کردیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ما برای انتخاب افراد معیارهایی را مدنظر داشتیم، گفت: معیار اول ما برای ریاست سازمان انتخاب فردی تحول‌خواه است و البته این بدان معنا نیست که کارهای قبلی در جهت تحول و گسترش نبوده است، بلکه فضای تغییر همیشه به دنبال ایجاد فضایی برای تحول است.

وی تصریح کرد: در این مدت با بسیاری از افراد شاخص و صاحب‌نظر گفت‌و‌گوهایی در رابطه با انتخاب ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشتیم و نظرات آنها را جویا شدیم و مورد بررسی قرار دادیم که عموماً جملگی این دریافت را داشتند که سازمان نیازمند یک تحول عمیق و جدی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: معیار دوم ما برای ریاست سازمان، داشتن بینش دینی و معارفی عمیق بود، زیرا یکی از وظایف این سازمان کار تبلیغات دینی است، انتظار ما این است که کسی که به این حوزه می‌آید قدرت ارتباط‌گیری بالا داشته و حداقل به یک زبان خارجی مسلط باشد.

اسماعیلی داشتن روحیه انقلابی و امیدآفرینی را معیار سوم برای انتخاب ریاست سازمان معرفی کرد و افزود: ما در معرض قضاوت مردم هستیم و رهبر معظم انقلاب نگاه‌شان تحول‌خواهانه است. ایشان همواره بر روی تحول، امیدآفرینی و استفاده از نیروهای جوان تأکید دارند؛ بنابراین معیار بعدی این بود که فردی برای این سازمان انتخاب شود که انقلابی، جوان و دارای روحیه امیدآفرینی باشد.

وی ابراز داشت: معیار دیگر ما برای انتخاب فرد جدید این بود که با حوزه خارجی آشنا باشد و معذورات، مشکلات و تهدیدها را درک کند. از این‌رو بر اساس جمع‌بندی‌های صورت گرفته، به گزینه‌های نهایی رسیدم و در این میان همه تلاش‌ها بر این بود که پیشنهاد آن را در این جلسه ارائه کنم تا نظرات اعضای شورا پس از بحث و گفت‌وگو گرفته شود.

 به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با توجه به مجموعه نظرات مطرح شده در جلسه، مقرر شد در جلسۀ بعدی درباره‌ گزینه‌ قطعی ریاست سازمان تصمیم‌گیری نهایی به عمل آید.

حداد عادل، حجت‌الاسلام والمسلین محسن قمی، آیت‌الله رمضانی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی، حجت الاسلام والمسلمین شهریاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، فلاح‌زاده،  جبلی( رئیس جدید سازمان صدا و سیما)، مصطفوی، خطیب‌زاده و ابراهیمی ترکمان به عنوان اعضای شورای عالی سازمان در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/