شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا

دانش آموزان سریعتر برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند

دانش آموزان سریعتر برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم واکسیناسیون هرچه سریعتر دانش آموزان، گفت: احتمال وقوع موج جدید در پاییز وجود دارد، بنابراین برای ایجاد ایمنی در مقابله با موج جدید دانش آموزان باید هرچه سریعتر واکسینه شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سارا شاه آبادی با تاکید بر لزوم واکسیناسیون هرچه سریعتر دانش آموزان گفت: در حال حاضر واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال در جریان است و نیاز است والدین تا پیش از شروع موج جدید نسبت به واکسیناسیون فرزندانشان اقدام کنند.

وی افزود: کرونا به همان میزان که برای بزرگسالان خطرناک است برای کودکان و نوجوانان هم خطرآفرین است و والدین باید از کنار این خطر ساده عبور نکنند.

شاه آبادی با اشاره به احتمال وقوع موج ششم کرونا در پاییز گفت: تا پیش از شروع موج جدید باید با تزریق واکسن ایمنی لازم در مقابله با این ویروس ایجاد شود، وگرنه تلفات بسیار خواهد بود.

وی افزود: واکسیناسیون در زمان اوج گیری موج کرونا کار خطرناکی است، چرا که ممکن است برخی افراد آلوده بوده و خبر نداشته باشند و تزریق واکسن برای آنها مشکل ساز شود، بنابراین در حال حاضر که با موج جدید فاصله داریم بهترین زمان برای تزریق واکسن است و باید همه برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

شاه آبادی به ترس برخی والدین نسبت به انجام واکسیناسیون برای فرزندانشان اشاره کرد و افزود: تمام فرزندان کادر بهداشت و درمان و بهترین پزشکان استان واکسینه شده اند و اگر واکسن خطر یا ترسی داشت که این کار را انجام نمی دادیم.

وی افزود: خطر کرونا بسیار جدی است و می‌تواند موجب ایجاد عوارض و مرگ کودکان و نوجوانان شود و والدین تا فرصت باقی است باید برای واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

شاه آبادی گفت: تاکنون هیچ عارضه ای در استان از واکسیناسیون دانش آموزان گزارش نشده و جای هیچگونه نگرانی نیست.

این مسئول تصریح کرد: واکسن "سینوفارم" یکی از ایمن ترین واکسن های کرونا در جهان و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و این واکسن در بسیاری کشورهای جهان تزریق می شود.

شاه آبادی با اشاره به تاثیرات واکسیناسیون در کاهش بستری ها و موارد مرگ و میر گفت: در حال حاضر عمده فوتی های کرونا از میان کسانی است که واکسن نزده اند و در کسانی که واکسن تزریق کرده اند موارد فوتی به ندرت اتفاق می افتد و آن موارد نادر هم مربوط به کسانی است که چند بیماری زمینه ای را با هم داشته اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد بستری ها و موارد مرگ و میر در افراد واکسن زده به شدت پایین است و همین امر نشان دهنده تاثیر مثبت واکسیناسیون است.

وی افزود: از طرفی کاهش سن مرگ و میر ناشی از کرونا نشان می ‌دهد که واکسیناسیون رده های سنی بالاتر جواب داده و آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آنها به شدت پایین آمده است.

منبع: ایسنا