شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاکستان#امام رضا(ع)

برگزاری وبینار "مراسم آیینی ویژه دهه آخر ماه صفر و شهادت امام رضا(ع)" در پاکستان

برگزاری وبینار "مراسم آیینی ویژه دهه آخر ماه صفر و شهادت امام رضا(ع)" در پاکستان

نشست تخصصی «نگاهی به فعالیت‌ها و مراسم آیینی ویژه دهه آخر ماه صفر و شهادت امام رضا(ع)» در اسلام آباد پاکستان برگزار ‌شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،این وبینار روز هشت مهر ۱۴۰۰ از سوی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور با حضور «محمد رفیق مغل» شخصیت برجسته ادبی و مروج برگزیده فرهنگ رضوی در پاکستان با میزبانی حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدسرور عباس نقوی» برگزار شد.

در این نشست، محمد رفیق مغل پیرامون خدمات خود به مکتب اهل بیت(ع) و گسترش و ترویج فرهنگ رضوی در کشور پاکستان توضیح داد.

وی گفت: برنامه‌های مختلفی همچون عزاداری و همایش و مراسم و آئین مذهبی در دهه آخر ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) در مناطق شیعه نشین پاکستان برگزار می‌شود و برادران اهل سنت در برخی از این برنامه‌ها شرکت می‌کنند، با توجه به این که روزهای آخر عزای حسینی در دهه آخر صفر است، لذا مراسم‌های مذهبی در این ایام، بسیار باشکوه و پررونق است.نقوی در این وبینار به فضیلت و ارزش خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام و انجام عمل صالح و جایگاه بلند صالحان اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: محمد رفیق مغل از شخصیت‌های برجسته ادبی و مروج فرهنگ رضوی در پاکستان است و بیش از ۱۰ اثر منظوم و نثری پیرامون اهل بیت اطهار علیهم السلام به خصوص امام رضا علیه السلام دارد. در بخش دیگر این وبینار، برخی آثار مغل همچون نسیم کربلا، گلستان رضا(ع)، بهشت زیر پا و... معرفی شد.

انتهای پیام