شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#کویت#جدید

آغاز جلسات گفتگوی ملی میان دولت و پارلمان کویت

آغاز جلسات گفتگوی ملی میان دولت و پارلمان کویت

نخستین جلسات گفتگوی ملی به دستور پادشاه کویت میان دو قوه مجریه و مقننه با هدف حل مشکلات موجود پیش از آغاز به کار پارلمان جدید شروع شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اسکای نیوز، هنوز اطلاعاتی درباره جزئیات روز نخست این گفتگوی ملی منتشر نشده است اما مرزوق الغانم، رئیس پارلمان کویت ابراز خوشبینی کرد که این گفتگوها نتایج مثبتی داشته باشند.

وی افزود، نخستین جلسه از این گفتگوها برگزار شد و قرار است جلسات بعدی هم برگزار شود و زمانی که جلسات به پایان برسد می توان با جزئیات بیشتری صحبت کرد.

در همین راستا، ۲۶ انجمن از انجمن‌های عمومی کویت که نماینده جامعه مدنی هستند، اعلام کردند، هدف از دستور شیخ نواف الاحمد، پادشاه کویت برای برگزاری این گفتگو متحد کردن تلاش‌ها، تقویت همکاری‌ها، کنار گذاشتن اختلافات و قرار دادن تمامی نیرو و توان در مسیر خدمت به کشور است.

این انجمن‌ها در بیانیه‌ای استقبال جامعه را از درخواست پادشاه کویت برای برگزاری گفتگو میان دو قوه مجریه و مقننه اعلام و تاکید کردند، این گفتگو در مرحله مهمی انجام می‌شود؛ مرحله‌ای که در آن کشور با بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا روبروست و پرونده‌هایی نیز وجود دارد که برای حل و فصل به وجود محیطی از همکاری نیاز دارند.

پادشاه کویت روز چهارشنبه گذشته دستور داد به منظور تقویت همکاری‌ها و کنار گذاشتن اختلافات، دولت و پارلمان باهم گفتگو کنند.

قرار است پارلمان کویت دور جدیدی از فعالیت خود را ۲۶ اکتبر آغاز کند. پارلمان قبلی کویت اختلافاتی با دولت داشت چرا که تعدادی از نمایندگان آن خواستار استیضاح نخست وزیر و تصویب قانون عفو کامل بودند تا افراد محکوم در پرونده یورش به پارلمان از جمله نمایندگان سابق بتوانند به کشور بازگردند.

دستگاه قضایی کویت ژوئیه ۲۰۱۸ برای تعدادی از فعالان و نمایندگان سابق با این اتهام که در نوامبر ۲۰۱۱ در جریان تظاهرات برای درخواست استفعای نخست وزیر وقت به پارلمان یورش برده اند، حکم حبس صادر کرد اما اکثر این متهمان به ترکیه رفتند و احکام قضایی در حق آنها اجرایی نشد.

انتهای پیام