شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

در دیدار با رئیس بانک جهانی

عباس: اقدامات اسرائیل و کاهش کمک‌های خارجی موانع توسعه اقتصاد فلسطین است

عباس: اقدامات اسرائیل و کاهش کمک‌های خارجی موانع توسعه اقتصاد فلسطین است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی و کاهش کمک‌های خارجی مهم ترین موانعی است که بر سر راه توسعه و بهبود اقتصاد فلسطین وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی در رام الله گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی و کاهش کمک‌های خارجی مهم ترین موانعی است که بر سر راه توسعه و بهبود اقتصاد فلسطین وجود دارد. ما به بازسازی نهادها براساس حاکمیت قانون و شفافیت و مدیریت درست پایبند هستیم. تشکیلات خودگردان قوانین لازم را مثل قانون شرکت‌ها صادر کرده و بخش ارتباطات را با هدف تشویق به سرمایه گذاری و توسعه اقتصاد فلسطین تنظیم می‌کند.

عباس بر پیگیری حمایت‌ها به خاطر تقویت تلاش‌های توسعه و بازسازی نهادهای فلسطینی تأکید و از مالپاس به دلیل تلاش‌های بانک جهانی برای حمایت از توسعه و پروژههای زیرساخت و بازسازی نهادهای فلسطینی قدردانی کرد.

عباس بر پایبندی فلسطین به فعالیت سیاسی و قوانین بین المللی به عنوان راهی برای پایان اشغالگری اسرائیل و آزادی و استقلال مردم فلسطین تأکید کرد.

مالپاس بر ادامه سیاست بانک بین المللی برای حمایت از توسعه و زیرساخت و بازسازی نهادهای فلسطینی تأکید و از امضای قوانین فلسطینی درباره حمایت از توسعه و سرمایه گذاری قدردانی کرد.

در این راستا فراس ملحم، رئیس صندوق پول فلسطین با هادی عمرو، فرستاده آمریکا در رام الله دیدار و درباره تحولات بخش بانکی فلسطین و تلاش‌های صندوق پول برای حفظ ثبات آن بحث و گفتگو کردند.

ملحم بر تلاش صندوق پول فلسطین برای تقویت روابط بانکی با طرف‌های بین المللی تأکید کرد.

انتهای پیام